Al weer een nieuw (onervaren) lid

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

stephan verhagen

Bericht door stephan verhagen »

Die deur is inderdaad een klempassing :roll: .

Jammer dat hij "tegenvalt", maar misschien wil je vrouw er wel meteen een garage bij :) .
Ikzelf heb wel intresse, maar om de huisvrede te bewaren, zal ik er op dit moment vanaf moeten zien.

Gr.
Stephan
Coupe 67
Fastback 67
Jelo

Bericht door Jelo »

Ik wil er zelf wel een garage bij maar dat gaat hier niet lukken in iedergeval.
Maar als iemand nog een geschikte en betaalbare lokatie in de buurt van Den Bosch weet te vinden dan hoor ik het graag.
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
berimar

Bericht door berimar »

Hey Jeroen,

Direct 2 mustangs invoeren, chapeau.
Ook al valt hij een beetje tegen, ik zou hem persoonlijk niet weg kunnen doen. Alles op zijn tijd. Eerst de coupe klaar maken en van genieten en dan de convertible. Maja, dat is mijn gedacht he'

Grt

Tom
Jelo

Bericht door Jelo »

Heb jij al meer nieuws ?
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
berimar

Bericht door berimar »

normaal gezien zal k hem woensdag of donderdag hebben, afhankelijk wanneer mijn transporteur vrij is. nog een paar daagjes geduld
Jelo

Bericht door Jelo »

Misschien kom ik zaterdag wel even binnen vallen.

Mijn coupe gaat volgende week dinsdag naar de RDW.
Morgen banden halen en er om laten leggen bij Tyra in Amersfoort.
Ook meteen kijken of ze een accubak hebben.
Alleen nog een beugel maken om e accu vast te zetten.

Mijn gereedschap is vandaag vanuit Duitsland verzonden en is hoop ik binnen een paar dagen hier. Dan kan ik de verroeste accubak verwijderen en de nieuw plaatsen en het stuur verwijderen zodat ik de toeter kan maken.
Hopelijk heb ik dan alles voor elkaar en komen we de keuring vlekkeloos door. :-)
Joor

Bericht door Joor »

Das wel jammer van de cabrio. Eerst maar even op de coupé focussen. Hopelijk komt ie door de keuring, dan heb je in ieder geval iets om mee te rijden
Joris

Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
Jelo

Bericht door Jelo »

Zojuist bij de RDW geweest.

Het begon al goed toen de keurmeester mij de auto naar binnen had laten rijden kwam meteen de vraag:

"Dit is geen cabrio ?"

De moed zakte mij al meteen in de schoenen, als de man dat zelf al niet eens kan herkennen wat moet er dan van de keuring terecht komen ??????

Maar het pakte beter uit dan verwacht, hij zal wel een "dipje" hebben gehad omdat het een oldtimer is :-)

De keurmeester vondt hem er goed uitzien. Toch echter een paar puntjes van aandacht voor hij goedgekeurd kan worden.

Waar ik al bang voor was zijn de rubbers van de stuurinrichting twee kanten(fuseekogelhoesje). Die moeten eerst vervangen worden.
En de stuurkogelhoesjes dichten niet af.

Ik had wel de gok genomen om het zonder reflectoren te proberen aangezien daar de ervaringen nogal mee varieerden. Deze meneer wil ze er wel op geplakt zien worden.

Dus morgen even wat onderdelen halen in Goirle (voor ik naar mijn werk ga) en dan de rest van de week maar sleutelen.
Als ik alle onderdelen heb meteen een herkeuring aanvragen dan haal ik Mustang Valley misschien nog net !

Iemand nog tips hoe ik deze het beste kan vervangen?
Kan ik nog valkuilen tegen komen ?

Overigens wil de keurmeester rode reflectoren op een KNAL rode Candy Apple Red Coupeetje :-)
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

is er verschil tussen oldtimers en newtimers qwa keuring want je hebt hem al snel laten keuren Jelo

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Kan je geen reflectors nemen in je achterlicht?
Ik heb mijn reflectoren na restauratie niet meer teruggeplaatst. Heb er nooit meer iets over gehoord.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Wat is dat toch met die reflectoren. Soms zie ik ze ook wel eens op een Mustang zitten. Bij mij hebben ze het destijds nergens over gehad bij de RDW.......?????
Laatst gewijzigd door Dakloos op di 13 mei, 2008 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin

1966 convertible
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Reflectoren?

Nooooit gebruikt...
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Jelo

Bericht door Jelo »

@ Ferdi
Helaas voor jou is er een groot verschil Ferdi. De “oudjes” ondergaan niet zo een rigoureuze keuring als de nieuwe modellen. Dat is ook de reden waarom velen ze importeren via Duitsland, daar is de keuring minder streng en duur dan rechtstreeks naar NL halen.
Die van jou moet nu naar Lelystad waar ze volgens mij nog serieus gaan testrijden ook.

Wat ik hier van de RDW keuring heb gezien is dat de keurmeester overal “klopt” in zijn zoektocht naar roest. De motorkap is maar heel kort open geweest en hoofdzakelijk voor het chassis nummer.
Verder werd de verlichting bekeken en de dim lichten gecontroleerd (links voor mocht ik gewoon terplekke corrigeren terwijl hij hem aan het meten was)
Waar hij weer niet op heeft gelet is dat het stadslicht gewoon uit is als het dimlicht brand. Iets waar ik na een hele tijd puzzelen op heb gegeven om dat zonder veel veranderen gelijktijdig (stads samen met dim) te laten branden.

Wat wel grondig getest is, is de aanwezige speling op de wielen. Door middel van schuivende platen in de garage vloer werden deze grondig geïnspecteerd. Ook de chassisbalken en de wielophanging werden goed onderzocht.

Ook de remmen werden op de rollerbank minuten lang en keer op keer getest. Zelfs zo grof dat ik dacht dat mijn spiksplinternieuwebandjes het wel eens konden begeven.
Het remverschil van (volgens mij) 1000N tussen links en rechts achter was volgens hem geen probleem omdat de wagen langere tijd had stil gestaan.

:-) Ze werken trouwens wel goed, op de terug weg op nog geen 500 meter van mijn huis moest ik op een rotonde met blokkerende bandjes mijn voorganger zien te ontwijken omdat zo een K*tjannus op een brommertje het nodig vond om tegen het verkeer/klok in op het fietspad over te steken.

Jouw wagentje zal dus nog wel aan veel meer tests onderworpen worden tijdens die hele keuringsdag. De feitelijke keuring duurde maar 40 minuten geloof ik.

@Kuupertje
Volgens mij reflecteren de standaard glazen ook. Heb het nog niet getest maar zal dat toch nog eens doen.
Maar zal er wel (tijdelijk) een twee tal plaatsen. Zoals iedereen doet kunnen ze er na de keuring weer af tot de volgende APK.

@Dakloos
De regels worden door alle keurmeesters weer anders gehanteerd. Of ze kijken niet allemaal even streng.

@Peter
Ik ben inderdaad gewoon naar de RDW hier in Den Bosch gegaan. Bij Moviecars heeft de vader van Patrick (Bert?) me wel geadviseerd naar Rijen te gaan maar heb het toch maar dichterbij gezocht. Hier was geen wachttijd voor een afspraak, in Rijen wel.
Joor

Bericht door Joor »

Volgens mij is het inderdaad meer afhankelijk van de al dan niet goede bui van de keurmeester dan van de regels. Hopelijk lukt het bij de herkeuring wel
Joris

Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

hope dat die van mij de avond ervoor een goed W*P heeft gehad hahahaha....

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”