Al weer een nieuw (onervaren) lid

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Jelo

Bericht door Jelo »

We zijn inmiddels 5 weken verder en ,....

Na een aantal weken wachten op de onderdelen die in "back order" stonden ben ik gisteren terug geweest voor een herkeuring.
Vorige week geprobeert een afspraak te maken voor woensdag middag. Helaas ging dat niet lukken maar ik kon wel op het vrije spreekuur komen.
In verband met het toezenden van een tijdelijk kenteken de datum maar op donderdag de 19 laten zetten zodat het kenteken niet te laat zou zijn. Bleek achteraf dat het dinsdag morgen al in de bus lag :-)

Donderdag morgen dus naar de RDW, helaas had ik deze week nachtdienst en moest ik dus in één keer door naar de keuring.
Om 08:00 kan je er terecht, om 08:04 reed ik het terrein op en toen stond het er al behoorlijk vol :-(

Nummertje getrokken en na tien minuten kon ik naar het loket. "Goedemorgen, gaat u maar zitten u word zometeen geroepen. "
Om 09:00 was ik aan de beurt.
Om 09:01:30 stond mijn wagen boven de "put"
Ik stap uit en loop naar de voorkant, zie dat de keurmeester al onder de wagen met een zaklamp staat te schijnen en dat mijn koplampen nog branden.
Loop terug en duik naar binnen om het licht uit te doen.
Doe het licht uit, kom weer naar buiten en daar staat de keurmeester al de kilometerstand op te schrijvn, "Het is in orde" zegt hij en loopt weg. "U kunt de wagen weer naar buiten rijden"
Hm, nog geen 30 seconden werk voor de beste man maar ik ben wel €25,- armer.
Om 09:25 word ik dan eindelijk bij het loket geroepen, krijg de papieren en mag betalen.
"Nu mag u nog even naar het loket aan de overkant voor de BPM aangifte"
Ik dus huh?????
"Ja, ook al hoeft u niet te betalen u moet toch alles invullen"
:-(

Oke, ik naar de douane. "Heeft u nog meer papieren voor mij?"
Ik had dus geen idee wat die man allemaal wil hebben.
Moet je een complete aangifte in gaan vullen.
Gelukkig was het een aardige vent en had hij een erg goed humeur en was na het invullen alles vlot geregeld en kon ik eindelijk naar huis en naar bed :-)
Alles bij elkaar was ik wel 2 uur bezig terwijl de keurmeester maar 30 seconden nodig had voor het feitelijke werk !!!!

DUS !
Nu alleen nog wachten op mijn kenteken wat hopelijk dinsdag al in de bus ligt en dan kan ik eindelijk de weg op na een traject van meer dan 20 jaar dromen, 6 maanden wachten en 30 seconden controleren :-)

Dromen zijn geen bedrog, je moet ze alleen werkelijkheid laten worden :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Dat zijn de betere berichten. Gefeliciteerd!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
berimar

Bericht door berimar »

Hey Jeroen,

Proficiat met de keuring, nu kan je eindelijk van de mustang genieten.
67mustangcabrio

Bericht door 67mustangcabrio »

Zo zou het gewoon altijd moeten gaan :smt023
Nu nog de platen en rijden maar 8)
Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
Jelo

Bericht door Jelo »

Het is gebeurt !!

Gisteren voor ik aan mijn avonddienst begon de platen opgehaald.
Vandaag (zaterdag) hadden we de verjaardag van de jongste (16) dus vanmorgen vroeg al mijn ouders op visite.
Mijn Pa kreeg een beetje de kriebels en begon na anderhalf uur een beetje aan te dringen dat we de platen maar eens moesten gaan monteren.
Zo gezegd, zo gedaan.
Na een half uurtje waren ze gemonteerd.
Nu moest er natuurlijk wel gereden worden !
“Maar je zus (was met ze mee gereden) moet weer op tijd thuis zijn !”

hm, dan komt ze maar wat later thuis toch. Dus schutting weer uit de tuin gesloopt en de wagen de openbare weg op gereden.
"Kom Pa dan gaan we een stukje rijden." Mijn moeder wilde niet mee want ze was bang dat ze niet meer uit de wagen kom komen. Ze is met haar 77 wat minder goed ter been.
Maar na wat aandringen is ze toch voorin gestapt. Mijn vader met mijn zus achterin en toen een kort rondje Den Bosch.
Later die dag kreeg ik, per mail, de foto's van mijn Pa toegezonden. Met de begeleidende tekst dat ze het alle twee schitterend hebben gevonden ! Vooral mijn Ma was goed te spreken.
Wie had dat gedacht van zo een oud beessie :-)
Maar zo een oude auto met een treeplank vindt ze toch nog wel leuker :-)

Ohja, het ritje was kort omdat ze toch wel een beetje ongerust waren over het brandstofverbruik en of we niet stil zouden komen te staan. Gelukkig zit er nog steeds een kwart tank originele Amerikaanse brandstof in en kwamen we niet stil te staan :-)

Zodra het American football seizoen aan de zomerstop begint kan ik dus gesignaleerd gaan worden op meetings.

Dus tot binnenkort :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Dirk Willems

Bericht door Dirk Willems »

Hoi Jeroen,

Gefeliciteerd, eindelijk dan toch de weg op!
Heel veel succes en veilige kilometers toegewenst.

Groeten en tot later.
Dirk Willems
Ford Mustang: 1968
Type: Triple Black GT Convertible
Motor: V8, 302cui, 4v, J-code, automaat
Exterieur: Raven Black
Interieur: Black "Deluxe"
metzijndrie

Bericht door metzijndrie »

gefeliciteerd! ;-)
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Congrats! :D
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Joor

Bericht door Joor »

Goed man, gelukkig blijft het weer de komende dagen mooi
Joris

Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Hey Jeroen,

eindelijk, moet een machtig gevoel zijn man. Ik moet nog een paar daagjes wachten, maar zal niet lang meer duren...
Jelo

Bericht door Jelo »

Zo juist een stukje gereden en ik kon niet echt van mijn wagen en het rijden genieten :-(
Ik bleef maar zwaaien naar iedereen die zijn duim op stak of toeterde of achter ons aan schreeuwde "Mooie wagen " :-) :-)

Maar was natuurlijk heerlijk :-)

@Dirk
Ben bij je langs gereden heb je gebeld maar je nam niet op :-(

@OKP
Als hij er is kom ik een keer langs !
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”