Naar Oostro...eindelijk opgelost !

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Mustang24
Contacteer:

Naar Oostro...eindelijk opgelost !

Bericht door Mustang24 »

Zoals de titel moest zijn: Naar Oostrozebeke....

Vanmorgen, mooi weer, en volgens afspraak stond Paul (Polleke) al vroeg met zijn Cadillac voor de deur.
Op het afgesproken tijdstip samen doorgereden en nadat we even wat benzine hadden bijgetankt, vol goede moed door de "konijnenpijp" (de Waaslandtunnel onder de Schelde), de E17 Antwerpen-Gent-Kortrijk op, om naar de All American Meeting in Oostrozebeke te rijden... dacht ik...!
Na een tiental km op de autobaan, voelde ik dat hij even "inhield", maar dan was het direkt terug normaal. Ik begin al een soort "fobie" te krijgen, en als er maar even iets van tegenwind is, denk ik al het ergste...

Enkele km verder houd hij weer wat in (en sorry, ja, ik begon eens goed te vloeken...hielp niet), en de auto op de pechstrook gezet, met de Cadi achter mij. Alles nagekeken, filtertje zat vol benzine, geen lekken, alles normaal.

Terug doorgereden, 2km, en hij begon al schokkend stil te vallen. Pechstrook op, alles nagekeken, alles normaal :cry:
Er stopte nog een collega oldtimer (Oldsmobile), en samen hebben we de leiding aan de carburator losgemaakt, niets verstopt, benzine liep er normaal uit. Alles terug ineengezet, starten en hop, we waren terug weg...

Na 500 meter terug stilvallen. Als ik "heel zacht" gas gaf, bleef hij draaien, maar als ik ietsje meer gasgaf, hield hij al schokkend in, en viel de motor stil. Gelukkig tot op een parking kunnen rijden, afscheid genomen van "Polleke", en de VAB (Pechdienst) maar laten komen.
Polleke is doorgereden naar de meeting, en drie kwartier later stond de VAB pechdienst aan de auto...

Auto opgeladen (ik had een laadwagen gevraagd).

Afbeelding

Vermits hun "hoofdkwartier" dichtbij was, naar daar gereden. De technieker heeft aan de benzinefilter gewerkt, en die omgedraaid omdat hij verkeerd stond, en volgens hem was dat "DE" oorzaak.
(volgens mij niet maarja.... je weet maar nooit)

Afbeelding

Doorgereden, en na 500 meter al terug stilgevallen, op de oprit van de autobaan. Gelukkig reed de takelwagen achter mij aan...

Afbeelding

Na alles nog eens nagekeken te hebben, zou het dan volgens hem de vlotter zijn die blijft hangen...
Dus op de takelwagen naar huis, en inplaats van op de meeting in Oostrozebeke staat hij terug in mijn garage.
Straks de carb er eens afhalen, en dan zien we wel verder.

Even ter inlichting:

Benzinetank: nieuw geplaatst 2008
Vlotter: nieuw geplaatst 2006
Benzineleiding (volledig): nieuw geplaatst 2008
Onderste filter: nieuw geplaatst 2009
Benzinepomp: nieuw geplaatst 2006
Bovenste filter: nieuw geplaatst 2009
Volledige revisieset op de carburator verleden maand.
Er zijn gaatjes in de benzinedop voor lucht

Nu ga ik mij een goede straffe koffie maken !
Laatst gewijzigd door Mustang24 op ma 21 sep, 2009 19:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Erwin

Bericht door Erwin »

Nee toch! Wat een gedoe zeg Emiel. Ik hoop dat je het snel gevonden hebt en weer kunt gaan genieten met dit mooie weer. Succes.

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
soulreaper

Bericht door soulreaper »

oei das echt kl**te

tja snel gevonden aan de vernieuwingen te zien in de nafte toevoer is het is het al geen quik fix meer zeker.

VEEL SUCCES!!!
GREATZ Davy
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

begin eens met je carb schoon te maken, dit omdat je filter er nu omgedraait ingezet is, en dus het vuil wat er eventueel inzat nu in je carb zit.

en meet je benzinedruk eens, na je filter en pomp, dus vlakbij je carb,..

kijk of je benzine druk niet wegvalt.. kan zijn dat je pomp niet meer voldoende kan leveren bij toeren..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

begin eens met je carb schoon te maken, dit omdat je filter er nu omgedraait ingezet is, en dus het vuil wat er eventueel inzat nu in je carb zit.
Dat is logisch natuurlijk, maar er zitten voor de carb nog twee filters. een in plastiek vlak voor de carb, en een gaasje in de carb aansluiting.

Carb is helemaal uit elkaar geweest, volledig gereinigd en nieuwe pakkingen enz (revisie kitje van Holley).

Ik verdenk 99% de vlotter. Over enkele maanden bleef hij van onder hangen en stroomde de benzine er uit... nu blijft hij (denkelijk) van boven hangen en blijft "afsluiten"...

Morgen gaat hij open en dan zien we wel.

Andere oplossing: Mustang aansteken als vreugdevuur en dan een Corvette kopen... :evil: :roll: :wink:

We blijven optimist ! :P

(maar leuk is toch anders ! :cry: )
soulreaper

een corvette ( er zijn wel veel betere alternatieven)

maar blijf maar bij mustang
GREATZ Davy
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

GTA67 schreef:Andere oplossing: Mustang aansteken als vreugdevuur en dan een Corvette kopen... :evil: :roll: :wink:
Met een Corvette kun je net zo veel pech hebben als nu Emiel. Voordeel van de Mustang is dat je er nu wel helemaal in thuis bent. Met een Corvette kun je weer helemaal opnieuw beginnen..... :(
Aan de andere kant......sommige types Corvette vind ik minimaal net zo mooi (zo niet mooier) als een Mustang.....

En tja.....van dat aansteken komt me bekend voor. Ik heb het tijdens mijn restauratie ook 2 keer willen doen. De eerste keer was er niets meer op of aan de auto wat kon branden en de tweede keer deed de aansteker het niet! :lol: :lol:

Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte.....
Erwin

1966 convertible
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

ik zou er niet eens aan beginnen dan, gewoon die Corvette kopen...

dan denk je vanzelf met weemoed nog eens terug aan die goede oude Mustang...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

GTA67 schreef:Andere oplossing: Mustang aansteken als vreugdevuur en dan een Corvette kopen... :evil: :roll: :wink:
Als je hem gratis 'kwijt' wilt... heel graag! :wink: Maar ik snap de frustratie natuurlijk heel goed.
1970 Mustang Hardtop
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

en de tweede keer deed de aansteker het niet!
Dat is de beste van vandaag ! :smt043

Fototoestel ligt klaar, en seffens de "fuelbowl" er een afhalen (en fotos maken)...

En dat van die Corvette, was maar een grapje, maar... een Porsche misschien :oops: :twisted: :wink:
Nee, is weer te laag. Kan ik nog wel in maar niet meer uit... :oops:
mick
Contacteer:

Bericht door mick »

is je debiet van je filter wel groot genoeg?
Xe zoeken een oplossing
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Emiel, altijd wat met die ouwe kl#re auto's! Succes met de reparatie!
Marc
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Misschien onvrede omdat de auto vaker gewassen wil worden? De mijne loopt ook altijd tevredener na een wasbeurt... ;-)

Succes en laat die Corvette maar even zitten...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
polleke

Bericht door polleke »

Ja Emiel , weeral een zondag om nooit te vergeten , ik hoop dat je het snel in orde krijgt , het was de moeite in Oostrozebeke , veel moois gezien , hier enkele fotoke's

http://smg.photobucket.com/albums/v738/ ... ?start=all

Afbeelding
Chrysler New Yorker 1953
soulreaper

mooie foto's pol.
GREATZ Davy
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”