Vanmorgen, mooi weer, en volgens afspraak stond Paul (Polleke) al vroeg met zijn Cadillac voor de deur.
Op het afgesproken tijdstip samen doorgereden en nadat we even wat benzine hadden bijgetankt, vol goede moed door de "konijnenpijp" (de Waaslandtunnel onder de Schelde), de E17 Antwerpen-Gent-Kortrijk op, om naar de All American Meeting in Oostrozebeke te rijden... dacht ik...!
Na een tiental km op de autobaan, voelde ik dat hij even "inhield", maar dan was het direkt terug normaal. Ik begin al een soort "fobie" te krijgen, en als er maar even iets van tegenwind is, denk ik al het ergste...
Enkele km verder houd hij weer wat in (en sorry, ja, ik begon eens goed te vloeken...hielp niet), en de auto op de pechstrook gezet, met de Cadi achter mij. Alles nagekeken, filtertje zat vol benzine, geen lekken, alles normaal.
Terug doorgereden, 2km, en hij begon al schokkend stil te vallen. Pechstrook op, alles nagekeken, alles normaal
Er stopte nog een collega oldtimer (Oldsmobile), en samen hebben we de leiding aan de carburator losgemaakt, niets verstopt, benzine liep er normaal uit. Alles terug ineengezet, starten en hop, we waren terug weg...
Na 500 meter terug stilvallen. Als ik "heel zacht" gas gaf, bleef hij draaien, maar als ik ietsje meer gasgaf, hield hij al schokkend in, en viel de motor stil. Gelukkig tot op een parking kunnen rijden, afscheid genomen van "Polleke", en de VAB (Pechdienst) maar laten komen.
Polleke is doorgereden naar de meeting, en drie kwartier later stond de VAB pechdienst aan de auto...
Auto opgeladen (ik had een laadwagen gevraagd).

Vermits hun "hoofdkwartier" dichtbij was, naar daar gereden. De technieker heeft aan de benzinefilter gewerkt, en die omgedraaid omdat hij verkeerd stond, en volgens hem was dat "DE" oorzaak.
(volgens mij niet maarja.... je weet maar nooit)

Doorgereden, en na 500 meter al terug stilgevallen, op de oprit van de autobaan. Gelukkig reed de takelwagen achter mij aan...

Na alles nog eens nagekeken te hebben, zou het dan volgens hem de vlotter zijn die blijft hangen...
Dus op de takelwagen naar huis, en inplaats van op de meeting in Oostrozebeke staat hij terug in mijn garage.
Straks de carb er eens afhalen, en dan zien we wel verder.
Even ter inlichting:
Benzinetank: nieuw geplaatst 2008
Vlotter: nieuw geplaatst 2006
Benzineleiding (volledig): nieuw geplaatst 2008
Onderste filter: nieuw geplaatst 2009
Benzinepomp: nieuw geplaatst 2006
Bovenste filter: nieuw geplaatst 2009
Volledige revisieset op de carburator verleden maand.
Er zijn gaatjes in de benzinedop voor lucht
Nu ga ik mij een goede straffe koffie maken !