Net als vorig jaar (toen was dat voor het eerst) hangt Mustangpassion zijn activiteiten op aan het Rock Festival van de stichting Route 66 Arizona France. Er zullen vrijdagavond en zaterdagavond concerten plaatsvinden (Hot Chickens – Slim Jim Phantom – Carl Rythm All Stars - Barrence Whitfield & The Seatsniffers), er zal een permanente tentoonstelling van geselecteerde US auto’s worden ingericht (niet alleen Mustangs) en er zullen allerlei fifties en sixties activiteiten zijn. Dit alles op het terrein van Disney Village (de winkels en restaurants direct bij de ingang van het park), maar met een andere (betere) opstelplaats voor de deelnemende US auto’s dan vorig jaar. Ook anders dan vorig jaar zal de traditionele cruise niet op zaterdag maar op zondagmorgen plaatsvinden.
Het programma:
Vrijdag 11 september: het evenement opent in Disney Village met een permanente tentoonstelling van 30 auto’s en met ’s avonds twee gratis concerten. Er is dan nog geen meetingterrein beschikbaar (dus minder interessant voor ons).
Zaterdag 12 september: voor de ingeschreven auto’s (zie verderop) toegang tot het terrein van Disney Village. Een grote meeting met prijzen en diverse randactiviteiten. Je kunt vervolgens dineren in één van de restaurants van Disney Village (maar dat hoeft natuurlijk niet). Om 21.00 uur en om 23.00 uur zijn er twee gratis concerten.
Zondag 13 september: Om 10.00 uur start een grote cruise die rond 11.30 uur zal eindigen op het terrein van Disney. Waar is nog onderwerp van gesprek, die informatie volgt later. Natuurlijk biedt Mustangpassion een apéritif aan en aansluitend wordt er gegeten, maar ook hier is locatie nog niet definitief. Het evenement sluit met een slotparade rond 17.00 uur en dat is later dan voorgaande jaren. Let op in het geval je speciaal daarvoor zou komen: het is dus niet zeker dat het al jaren gebruikte decor van Hotel Cheyenne dit jaar ook beschikbaar zal zijn....
Twee dingen zijn nog belangrijk:
1. Om op het Disney Village terrein te mogen met de auto moet je zijn ingeschreven. Daar is een formulier voor (http://forum.mustangpassion.fr/download ... p?id=28342) maar ik wil dat voor Nederlandse deelnemers wel coördineren. Stuur mij als je wilt gaan een privé berichtje en dan meld ik je precies welke gegevens er gevraagd worden. Ik wil die inschrijving voor iedereen eigenlijk snel doen.
2. Het overnachten en de manier waarop is natuurlijk geheel vrijblijvend. Op dit moment zijn er nog geen afspraken met een hotel gemaakt. Ik verwacht echter dat dat nog wel zal gebeuren.
Veel informatie tegelijk; voor nu is het voor degenen die mee willen met name van belang om zich met auto te laten registreren. Disney hanteert nu eenmaal strenge regels. Ik schrijf mezelf in ieder geval in, maar weet nog niet of ik zondagavond of maandag terug ga. Hotel of kamperen staat voor mij ook nog open....