Vraagje over motor en verbruik

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

brammeke11
Contacteer:

Vraagje over motor en verbruik

Bericht door brammeke11 »

Na wat gepraat en gediscussieerd te hebben over motors en verbruik met vrienden heb ik een vraagje:

Is het mogelijk om van een dorstige V8, tijdelijk een V4 of V6 te maken door de brandstoftoevoer naar een paar cilinders te onderbreken en wat te foefelen met de bougies?
Natuurlijk krijg je dan verlies aan kracht maar voor gewoon rond te rijden lijkt het mij toch wel interessant dat je maar de helft van je brandstof moet verbruiken.
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Ik denk dat een V8 die maar op 4 cilinders loopt 50% brandstof bespaart!
En denk je dat je motor nog lekker soepel loopt?

Ik weet wel dat sommige V8 ( Dodge Ram ) bij gelijke sneheid cilinders kan uitschakelen, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management

Aron
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Bram, kom op.
je laat een paard toch ook niet op zijn achter benen lopen omdat je dan minder vaak zijn hoeven hoeft te laten doen.
Wees eens reeël. Je wil een Mustang maar hij mag niet verbruiken.
Hobby's kosten geld, maar ik denk dat jij nog wat vroeg in het leven staat omdat in te zien en dat is helemaal niet verkeerd bedoeld.
Iedere bezitter van welke Amerikaan dan ook is zich er terdege van bewust dat zijn of haar auto nu eenmaal niet zuinig is. Maar, in de meeste gevallen worden deze ook alleen op zon en feest dagen gereden.

Heb je ook aan onderhoud gedacht, reparaties, vloeistoffen, verzekeringen, stalling enz enz. Het komt er allemaal bij he !
Dat zijn allemaal dingen die je doen bepalen of je dat er wel voor over hebt.

Ik snap ook heel goed dat het allemaal cool en vet is, maar er komt echt meer bij kijken. Gelukkig heb je nog heel wat jaren de tijd om er over na te denken al vrees ik dat ze tegen die tijd weer een paar duizend euro duurder zullen zijn :D

Flink sparen, dat is de enige tip die echt wat waard is.
Laatst gewijzigd door Ghost Rider op wo 10 feb, 2010 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
soulreaper

Bericht door soulreaper »

Het is hier geen hippie forum V8 moet op alle 8 lopen. :censored: Zou het echt zielig vinden!

goh als je met een V8 wil rijden moet je daar rekening mee houden. koop u anders een kleine franse bak. daar kan je ook mee rijden en cruisen.

Das mijn meening
GREATZ Davy
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
brammeke11
Contacteer:

Aron66 schreef:Ik denk dat een V8 die maar op 4 cilinders loopt 50% brandstof bespaart!
En denk je dat je motor nog lekker soepel loopt?

Ik weet wel dat sommige V8 ( Dodge Ram ) bij gelijke sneheid cilinders kan uitschakelen, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management

Aron
Thx

Van dat soepel lopen denk ik van wel. bv. Als je van V8 van V4 gaat sluit je elke tweede toevoer af. Dan heb je toch een V4 + 4 cilinders die gewoon meedraaien. Dat is mijn theorie dan hè
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Dat is mijn theorie dan hè
Jaja, de theorie....

Maar 4 cilinders moeten nog evenveel gewicht meesleuren als de 8, dus gaan die dubbel werk moeten leveren, en... dus meer verbruiken...

Een andere oplossing:
Koop een cabrio, dat is al gewicht van het dak minder...: resultaat = minder verbruik

Voor je vertrekt sla je met een zware hamer op je grote teen, en dan durf je geen gas geven want dat doet pijn: resultaat = minder verbruik

En zo kan ik er nog wat bedenken...

Die van mij zuipt 20 liter bij sportief rijden, en dan doe ik er nog loodvervanger bij... weer een extra kost :P

Achja, het komt nog wel... :roll:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Franko

Bericht door Franko »

Van dat soepel lopen denk ik van wel. bv. Als je van V8 van V4 gaat sluit je elke tweede toevoer af. Dan heb je toch een V4 + 4 cilinders die gewoon meedraaien. Dat is mijn theorie dan hè

Ik denk niet dat dit helemaal opgaat ....
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

je hebt binnen de kortste keren je blok naar de haaien... en voor dat geld had je hem wel een paar jaar op 8 kunnen laten draaien.

put-it-out-of-your-head-please-!
LESS IS MORE !
brammeke11
Contacteer:

Ghost Rider schreef:Bram, kom op.
je laat een paard toch ook niet op zijn achter benen lopen omdat je dan minder vaak zijn hoeven hoeft te laten doen.
Wees eens reeël. Je wil een Mustang maar hij mag niet verbruiken.
Hobby's kosten geld, maar ik denk dat jij nog wat vroeg in het leven staat omdat in te zien en dat ik helemaal niet verkeerd bedoeld.
Iedere bezitter van welke Amerikaan dan ook is zich er terdege van bewust dat zijn of haar auto nu eenmaal niet zuinig is. Maar, in de meeste gevallen worden deze ook alleen op zon en feest dagen gereden.

Heb je ook aan onderhoud gedacht, reparaties, vloeistoffen, verzekeringen, stalling enz enz. Het komt er allemaal bij he !
Dat zijn allemaal dingen die je doen bepalen of je dat er wel voor over hebt.

Ik snap ook heel goed dat het allemaal cool en vet is, maar er komt echt meer bij kijken. Gelukkig heb je nog heel wat jaren de tijd om er over na te denken al vrees ik dat ze tegen die tijd weer een paar duizend euro duurder zullen zijn :D

Flink sparen, dat is de enige tip die echt wat waard is.
Daar heb ik over nagedacht. Daarmee dat je moet besparen waar het kan, zonder fun verlies.
Ik vind als je toch saaaaaie lange ritten moet doen op de autosnelweg, je dan aan een machtige V8 niet veel hebt. Verbruikt veel voor gewoon met de hoop mee te rijden. Als je van A naar B moet rijden, gewoon om te gaan werken bijvoorbeeld. Zowiezo al niet echt leuk en als je dan achteraf naar je metertje kijkt... :(

Begrijp je wat ik bedoel? En derbij, het is maar een ideetje he

The Devil only comes lose when you want it.
soulreaper

Man Man ... stop ermee word hier zot!

The noise alleen ik hou van het rijden met dat V8 gebrul heb nog nooit een lange saaie rit gehad!!! Je hebt dus duidelijk nog geen ECHTE LIEFDE voor de V8 Jammer. En daarom ook niet van de mustang want de meeste zijn V8. Man ik droom al dat ik genoeg geld heb om mij een nieuwe V8 auto te kopen ( lincoln town car ofzo das pas cruisen)

En wie haalt het in zijn hoofd om echt elke dag naar zijn werk te rijden met een oldtimer. veel kans op breuk roest enz. ja dat je nu of en toe eens doet ja maar elke dag door weer en wind. voor dan 8u op een parking te staan Liever niet!

Zet het uit je hoofd! echt tis hier niet het forum voor DE ECO wagens.
GREATZ Davy
Dub

Bericht door Dub »

Ik vind als je toch saaaaaie lange ritten moet doen op de autosnelweg, je dan aan een machtige V8 niet veel hebt. Verbruikt veel voor gewoon met de hoop mee te rijden. Als je van A naar B moet rijden, gewoon om te gaan werken bijvoorbeeld. Zowiezo al niet echt leuk en als je dan achteraf naar je metertje kijkt.
....ik denk dat de meesten hiero er de balen van zouden hebben als hun stang op minder dan 8 (of 6) poten loopt.....
En mijn benzinemeter geeft altijd minder aan dan er in zit, geeft mij het gevoel dat ik altijd reserve heb.
De reacties bij het tankstation blijven toch altijd gelijk: "die zal wel een beetje lusten"
Ja...en de baas ook ook. Danku.

Gr. Adobert
1966 Mustang Coupe 289, c4 Cruise-o-Matic, Pertronix ignition, tri-y headers, dual Flowmaster exhaust.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

:smt018 :smt017 :smt011 :smt063 :smt102 nuf said
LESS IS MORE !
soulreaper

weeral 2 post achter elkaar
GREATZ Davy
brammeke11
Contacteer:

Ok Ok...

Ik heb het door, het zou verkrachting zijn van een mustang.
Een bastaard tussen de raspaarden
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Bram,

ga lekker sparen en koop een prius....
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”