Brandstofpomp defect?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
martijnvanthiel

Brandstofpomp defect?

Bericht door martijnvanthiel »

Na een paar maanden in een ford transit te hebben gereden begint het er toch weer tijd (en met een beetje geluk) en weer te worden om de stang uit de garage te halen.
Vandaag carb gemonteerd en vloeistoffen gechecked en de eerste poging om te starten. Sleutel om, start motor slaat aan maar verder niks... Na enkele pogingen nog steeds geen ontbranding. Wat blijkt er komt geen peut in de carb. Tenminste, ik neem aan dat als ik de brandstof leiding van de carb afhaal de benzine er rijkelijk uit diet te komen als ik de sleutel omdraai?
Tank zit nog 3/4 vol filter is niet verstopt. Na alles weer gemonteerd te hebben poging 13, nog steeds geen actie onder de kap. Omdat de ideeën verder op waren uiteindelijk de brandstofpomp van het blok gehaald. (Slecht voor de vingers, met name mijn linker pink maar goed hij is eraf)
Na alle vette klets eraf gehaald te hebben valt me op dat er behoorlijk wat kracht nodig is om de pomphevel in te drukken (na schoonmaak lijkt het iets lichter te gaan). Is het normaal dat dit zo zwaar gaat? Overigens wel het idee dat de pomp het (weer) doet maar dus erg zwaar.

Ben benieuwd, alvast bedankt en groeten uit een regenachtig nijmegen
66hipowannebee
Donateur 2014

Re: Brandstofpomp defect?

Bericht door 66hipowannebee »

martijnvanthiel schreef:Na een paar maanden in een ford transit te hebben gereden begint het er toch weer tijd (en met een beetje geluk) en weer te worden om de stang uit de garage te halen.
Vandaag carb gemonteerd en vloeistoffen gechecked en de eerste poging om te starten. Sleutel om, start motor slaat aan maar verder niks... Na enkele pogingen nog steeds geen ontbranding. Wat blijkt er komt geen peut in de carb. Tenminste, ik neem aan dat als ik de brandstof leiding van de carb afhaal de benzine er rijkelijk uit diet te komen als ik de sleutel omdraai?
Tank zit nog 3/4 vol filter is niet verstopt. Na alles weer gemonteerd te hebben poging 13, nog steeds geen actie onder de kap. Omdat de ideeën verder op waren uiteindelijk de brandstofpomp van het blok gehaald. (Slecht voor de vingers, met name mijn linker pink maar goed hij is eraf)
Na alle vette klets eraf gehaald te hebben valt me op dat er behoorlijk wat kracht nodig is om de pomphevel in te drukken (na schoonmaak lijkt het iets lichter te gaan). Is het normaal dat dit zo zwaar gaat? Overigens wel het idee dat de pomp het (weer) doet maar dus erg zwaar.

Ben benieuwd, alvast bedankt en groeten uit een regenachtig nijmegen
Echt licht hoort de hendel niet te gaan

als ik zo lees is die kaduuk
ik heb er nog een liggen voor je
voor een kist bier is die voor jou :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
jessybr

Bericht door jessybr »

gooi eens een beetje benzine bovenin goeie kans dat als hij dan aanslaat de benzine wel aanzuigt
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

(Slecht voor de vingers, met name mijn linker pink maar goed hij is eraf)
Oei oei... dat zal pijn gedaan hebben...

:roll:

Gelukkig heb je die aan de rechterhand nog.
Daarom heeft een mens er twee, heb je altijd een reserve als er iets foutgaat.

:wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
martijnvanthiel

haha gelukkig was de pomp eraf en zi n pink er nog aan... Ga morgen de pomp weer monteren en de truc met de benzine proberen. Als dat niets wordt moet ik een kraje bier investeren!

Laat het morgen horen, gelukkig is voorend open voor een nieuwe pakking.
martijnvanthiel

Resultaat!
Na de hele bende weer gemonteerd te hebben met een nieuwe pakking nog steeds geen resultaat. Toen maar een nieuwe pomp gehaald bij voorend. (die zijn gelukkig beide paasdagen open). Nieuwe pomp gemonteerd en hij rijdt weer als een nieuwe!
Vandaag mooie cruise dag dus ik ga rijden...
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”