Vanmorgen echter heb ik nog een nieuw klepdeksel pakking gemonteerd omdat die wat olie lekte.Toen ik toch bezig was kon ik het niet laten om alsnog te proberen de oorzaak te vinden voor het slechte lopen vooral op lpg de laatste 8 a 9 maanden.
Eerst heb ik de carb. eraf gehaald en de pakking op de intake bekeken.Dat zag er allemaal netjes uit.Echter,omdat de wagen op gas loopt heb ik er vorig jaar het choke gedeelte vanaf gehaald omdat dit tegen mijn luchtfilter aan kwam waardoor de choke klep weleens dichtklapte.In de onderkant van de carb. zag ik een klein lucht kanaaltje wat normaal in verbinding staat met het choke gedeelte.Dit kanaaltje is dus normaal gesloten.Daarom heb ik dit alsnog dicht gemaakt.
Toen heb ik de hele ontsteking eruit gehaald en die van het reserveblok erin gezet.Wederom gewoon met de contactpunten.Ik had vorige week de Pertronics weer gemonteerd om te kijken of hij daar beter op liep,niet dus.
Vervolgens de auto gestart en met de stroboscoop de ontsteking weer op tijd gezet.Dit gedaan terwijl hij op benzine liep.Toen op gas overgeschakeld en het gas ook weer opnieuw gesteld.
Daarop ben ik een eind gaan rijden.onderweg nog 2 keer gestopt om het gas wat bij te stellen,en warempel,hij liep niet slecht,alhoewel het nog steeds niet 100% was,zowel niet op benzine als gas.Weer naar huis gegaan en toen bedacht ik me dat ik eens iets op het forum heb gezien over toerentellers die voor problemen kunnen zorgen.Ik heb er zowat 2 jaar terug zo'n ding van VDO ingezet wat op de bobine aangesloten diende te worden.Ik heb de draadjes losgemaakt en de wagen gestart.En wat denk je?Liep in ene goed!!
Het gas nog iets beter afgeregeld en een flink eind gaan rijden.Op de snelweg hem eens goed aan zijn donder gezeten en toen via binnenweggetjes rustig rijdend weer naar huis.
Geen enkel maar dan ook echt geen enkel probleem gehad.Geen hikken bij gasgeven,geen gestotter als ik een bochtje om ging,geen inhouden of andere ongein,nee gewoon lekker smoothie lopend.Hij loopt beter dan hij ooit heeft gedaan,terwijl hij de 1e jaren prima liep,maar nu nog beter.
En dat snap ik dus niet.Wat kan nu de oorzaak geweest zijn maar belangrijker,zal hij goed blijven lopen?want da's het punt nu,eerder kreeg ik hem ook acceptabel,maar als ik dan later weer eens een ritje deed was het weer knudde.En nu loopt hij echt super.
Ik heb dus:Ontsteking verwisseld voor een andere met contactpunten nu weer,kanaaltje in de carb. dichtgemaakt,zaakje opnieuw afgesteld,en de toerenteller losgekoppeld.
1 Van die zaken moet dus de oorzaak geweest zijn,of een combinatie van die zaken.Of,het secreet heeft toch een ziel,weet dat hij nu te koop staat,denkt daarbij dat hij zijn stalletje en de goede zorgen van zijn baas kwijtraakt,en gaat zich daarom gedragen zoals het hoort
Ik ben benieuwd of jullie weten wat hier aan de hand is/is geweest.
Overigens blijft hij gewoon te koop staan,ik heb er geen vertrouwen meer in helaas.
groet Jan