Nu snap ik er niks meer van.....

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

6-banger

Nu snap ik er niks meer van.....

Bericht door 6-banger »

Beste mensen,zoals jullie mischien al gezien hadden staat onze Stang te koop sinds gisteren omdat ik het gezeik met de auto zat ben.

Vanmorgen echter heb ik nog een nieuw klepdeksel pakking gemonteerd omdat die wat olie lekte.Toen ik toch bezig was kon ik het niet laten om alsnog te proberen de oorzaak te vinden voor het slechte lopen vooral op lpg de laatste 8 a 9 maanden.

Eerst heb ik de carb. eraf gehaald en de pakking op de intake bekeken.Dat zag er allemaal netjes uit.Echter,omdat de wagen op gas loopt heb ik er vorig jaar het choke gedeelte vanaf gehaald omdat dit tegen mijn luchtfilter aan kwam waardoor de choke klep weleens dichtklapte.In de onderkant van de carb. zag ik een klein lucht kanaaltje wat normaal in verbinding staat met het choke gedeelte.Dit kanaaltje is dus normaal gesloten.Daarom heb ik dit alsnog dicht gemaakt.

Toen heb ik de hele ontsteking eruit gehaald en die van het reserveblok erin gezet.Wederom gewoon met de contactpunten.Ik had vorige week de Pertronics weer gemonteerd om te kijken of hij daar beter op liep,niet dus.

Vervolgens de auto gestart en met de stroboscoop de ontsteking weer op tijd gezet.Dit gedaan terwijl hij op benzine liep.Toen op gas overgeschakeld en het gas ook weer opnieuw gesteld.

Daarop ben ik een eind gaan rijden.onderweg nog 2 keer gestopt om het gas wat bij te stellen,en warempel,hij liep niet slecht,alhoewel het nog steeds niet 100% was,zowel niet op benzine als gas.Weer naar huis gegaan en toen bedacht ik me dat ik eens iets op het forum heb gezien over toerentellers die voor problemen kunnen zorgen.Ik heb er zowat 2 jaar terug zo'n ding van VDO ingezet wat op de bobine aangesloten diende te worden.Ik heb de draadjes losgemaakt en de wagen gestart.En wat denk je?Liep in ene goed!!
Het gas nog iets beter afgeregeld en een flink eind gaan rijden.Op de snelweg hem eens goed aan zijn donder gezeten en toen via binnenweggetjes rustig rijdend weer naar huis.
Geen enkel maar dan ook echt geen enkel probleem gehad.Geen hikken bij gasgeven,geen gestotter als ik een bochtje om ging,geen inhouden of andere ongein,nee gewoon lekker smoothie lopend.Hij loopt beter dan hij ooit heeft gedaan,terwijl hij de 1e jaren prima liep,maar nu nog beter.

En dat snap ik dus niet.Wat kan nu de oorzaak geweest zijn maar belangrijker,zal hij goed blijven lopen?want da's het punt nu,eerder kreeg ik hem ook acceptabel,maar als ik dan later weer eens een ritje deed was het weer knudde.En nu loopt hij echt super.

Ik heb dus:Ontsteking verwisseld voor een andere met contactpunten nu weer,kanaaltje in de carb. dichtgemaakt,zaakje opnieuw afgesteld,en de toerenteller losgekoppeld.

1 Van die zaken moet dus de oorzaak geweest zijn,of een combinatie van die zaken.Of,het secreet heeft toch een ziel,weet dat hij nu te koop staat,denkt daarbij dat hij zijn stalletje en de goede zorgen van zijn baas kwijtraakt,en gaat zich daarom gedragen zoals het hoort :( :cry:

Ik ben benieuwd of jullie weten wat hier aan de hand is/is geweest.
Overigens blijft hij gewoon te koop staan,ik heb er geen vertrouwen meer in helaas.

groet Jan
driver

Bericht door driver »

nou Jan dat is dan toch alweer wat beter nieuws wel nog steeds jammer dat hij weg gaat maar goed ieder zijn eigen keus zal ik maar zeggen ;).is alleen jammer dat ik nu niet de mogelijk heb ervoor anders was hij bij deze verkocht maar goed dat probleem kunnen we allemaal wel denk ik :S .
Maar je zou bijna aan nemen dat hij dus een probleem heeft gehad met de toeren teller op die bobine Dan kan!! kan heel goed zijn dat die toch niet echt geschikt is geweest en verkeerde pulsen naar de bobine heeft gelijd kan me er iets bij voorstellen eigenlijk .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Hey Jan,

Ik zou ook zeggen de toerenteller. En ik zou ook zeggen, zie het nog even aan voor je hem daadwerkelijk verkoopt. Dat kan altijd nog.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Franko

Bericht door Franko »

Dit is misschien een teken? ;)
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
66bleu stallion

Bericht door 66bleu stallion »

Hoy 6 Banger is het misschien dat je benzine choke niet goed sluit als hij op lpg loopt ? heb het met die van mij ook eens gehad .
Als je choke niet goed afsluit dan loopt de motor ook slecht.
Misschien kun je er naar kijken.vrg Thomas.
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Triest om te horen dat je de auto ondanks positieve berichten besluit van de hand te doen.
komend weekend wordt het mooi weer. Tank de auto vol en ga er op uit. Rij de tank bijna leeg, drink thuis een goed glas en bedenk of je hem dan, na een heerlijke dag, alsnog wilt verkopen.

gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

+1

Niet verkopen Jan, je bent er zo fier op !

En dat onveilig gevoel, dat heb ik ook, na zoveel keren stilvallen op de snelweg...
Als ik nu rij, en zeker wetende dat het probleem er niet meer is, zie ik toch altijd waar en hoe ik "in geval van" op de pechstrook geraak !

Als ik een vrachtwagen (of Nederlander met sleurhut) voorbij steek, kijk ik al uit voor de eventuele noodoplossing... maar het beestje blijft rijden.

Dus Jan, koop er een andere, maar hou deze ook ! Waarom niet ?

:P
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Menneke

Bericht door Menneke »

Probeer de toerenteller weer aan te sluiten en kijk of hij dan weer slecht gaat lopen. Zo ja, dan zal het zeker de toerenteller zijn die het probleem veroorzaakt. Donder die eraf en lekker cruisen maar weer zou ik zeggen 8)
gert-jan

Bericht door gert-jan »

Menneke schreef:Probeer de toerenteller weer aan te sluiten en kijk of hij dan weer slecht gaat lopen. Zo ja, dan zal het zeker de toerenteller zijn die het probleem veroorzaakt. Donder die eraf en lekker cruisen maar weer zou ik zeggen 8)

zou ik ook doen, de toerenteller aansluiten om te kijken of problemen weer terug komen
het "kanaaltje" in de carb kan trouwens ook het probleem zijn, tenminste als het die is dat ik denk dat het die is..... snappu. indien hij open is zuigt ie valse lucht aan.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Kan dat kanaaltje in de carb geen verluchting zijn voor de vlotterkamer ?
Zo heeft een 4bbl Holley er twee, en als je die afdopt trekt de vlotterkamer vacuum (toch een beetje)...

Wie zoekt die vind Jan.... NIET VERKOPEN !

En by the way, wat zegt Roos ervan ??? Pas maar op !!! :roll: :wink:
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

Jan, ik sluit me bij deze bij Rene aan: verkopen kan altijd nog. de auto staat je volgens mij ook niet in de weg bij je thuis. ik zou zeggen, rij eens een tijdje niet met de Mustang en over een korte tijd pak je hem weer eens een keer. wedden dat je de ritjes met het paard mist!

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
crimson_lion

Bericht door crimson_lion »

tis wat de andere al zeggen , ff wachten met verkopen .
tis een mooie mustang
ik zou zeggen , een paar keer flinke stukke rijden.
mocht die dan nog raar doen , dan kun je altijd nog over nadenken
om hem weg te doen .
wens je iedergeval veel succes

gr dre :twisted:
The legend lives
6-banger

Bericht door 6-banger »

@Driver:natuurlijk snap ik dat.Niet iedereen heeft ruim 6 ruggen voorhanden.
@Rene en Menneke en Gert-Jan:de toerenteller,leg ik hier beneden uit.
@Thomas:Om die reden heb ik de choke met klep al lange tijd terug verwijderd.
@Emiel:Inderdaad,wij zijn er fier op.Maar juist jij hebt ook de nodige problemen gehad en volgens mij in beraad geweest of je hem weg wilde doen.Uiteindelijk zijn ze opgelost.Het kanaaltje in de carb. staat alleen met de choke in verbinding,leg ik hieronder verder uit.
@Harry en Dre:Wie weet...zie hieronder.

Vanmorgen nadat ik al jullie reactie's had gelezen heb ik dat met de toerenteller uitgeprobeerd.En jawel!!!!! Dat was het probleem.Ik starte de wagen,liep meteen mooi,heb effe het draadje van de toerenteller weer tegen de - van de bobine gehouden,waar het aanzat,en meteen waren de problemen terug.Ik kon het niet geloven en heb Roos erbij gehaald.Weer geprobeerd,zelfde resultaat.Dus toch dat rotding.Gewoonweg niet te geloven.....

Omdat hij dus goed liep zijn we samen zowat 20km met de wagen gaan rijden.Weer liep hij supergoed.Dus natuurlijk beginnen we een beetje te twijfelen nu....
Daarom besloten om aankomend weekend een flink eind te gaan toeren.Afhankelijk hoe de auto zich dan houd nemen we een definitieve beslissing.Roos vind dat als hij dan ook goed blijft lopen,we de wagen dan niet moeten verkopen,ondanks dat ze het een bodemloze put vind wat geld aangaat.Zelf heb ik er nog geen vertrouwen in,maar wie weet als de auto zich blijft gedragen zoals het hoort dat ik ook overstag ga en hem houd.Helaas,juist door die problemen heb ik al 2 jaar een haat-liefde verhouding met het kreng,en die zal zich dus nu moeten gaan bewijzen.

Overigens heeft een geintresseerde van het forum mij gemaild voor meer info en foto's.Die heeft de foto's ontvangen alsmede de info.Oja,het is een Belg.Verder kan en wil ik er niets over zeggen,maar mocht een verkoop er toch van gaan komen lezen jullie dat tezijndertijd wel.

Dank voor jullie reactie's.
groet Jan,Roos
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Als het idd door die toerenteller komt, moet je je auto wel even excuses aanbieden.

En schouderklopjes geven na een goede rit.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Jan, ben je zeker dat de toerenteller op de "-" moet ?
Bij een 67 staat de (originele) toerenteller aangesloten op de "+" !

Het zal wel juist zijn, maar je weet maar nooit...
Eventueel eens "Googlen" op dat merk van toerenteller ?
Kan zijn dat er nog dat probleem hadden, en een oplossing via het net te vinden is... :?:

Succes....
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”