Voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Mustang95

Bericht door Mustang95 »

Hallo Claudia,

lekker doen waar je zin in hebt.
veel mensen op dit forum zien hun auto als iets heiligs wat alleen bij droog weer in de zomer een keertje de garage uit mag.
Hoewel ik echt bewondering heb voor die mensen en hun auto's ben ik zelf meer iemand die van mening is dat een auto moet doen waar hij voor gemaakt is. en dat is rijden!
Ik geef toe dat wij in moderne mustangs rijden, maar wij rijden dan ook wel een beetje meer dan 200 km in de maand. Met onze vorige hebben wij 240.000 km in 7 1/2 jaar gereden. en hij heeft in die tijd nooit binnen gestaan.
Als ik jou was zou ik wel een eenvoudige mustang kopen en niet een speciale uitvoering. bijvoorbeeld gewoon een lijn6 coupe, daar zijn genoeg van en ook nog wel een keer te koop voor een redelijke prijs. en misschien eerst eens beginnen met een wat jonger model?

Veel succes met je zoektocht

Ben & Gabriëlle
'06 mustang coupe (daily Gabriëlle)
'95 mustang coupe (sold, ex daily mij, ex daily Gabriëlle na 375.000 km verkocht)
'57 willy's M38A1 Nekaf (voor de fun)
'99 volvo S80 2.5D (mijn daily, na ruim 500.000 km verkocht)
'03 Mercury Mountaineer
fuel66

Bericht door fuel66 »

Claudia1968 schreef:ik vind de tegengeluiden hier nogal zurig, ik ben aan het overwegen om naar een ander merk uit te gaan kijken.
Sorry hoor Claudia maar daar moet ik echt even op reageren: Dit forum is over het algemeen eerlijk en oprecht, en wordt ingevuld door mensen met dezelfde passie en hobby. Jij vraagt aan deze mensen tips en info voor de aanschaf van een auto met een straat waarde van zo`n 15 a 20.000 euro. Wat jij wil met je geld etc. moet je helemaal zelf weten, maar je krijgt goed advies om dit goed te overdenken!. Er zit hier veel ervaring dus sla dat niet in de wind, want anders heb je kans dat je inderdaad eindigt met een behoorlijke kater. Koop die wagen en doe wat je niet laten kan, maar ga niet zeggen dat het hier zuur is want dat is niet correct vindt ik. Je bent met of zonder Mustang welkom op dit forum en op de meetings, maar we hebben nu al 5 pagina`s hieraan besteed en draaien in rondjes.

lees alles nog eens door en neem dan voor jezelf de beslissing.
Ik wens je veel wijsheid en succes toe bij dit alles. Groeten Sjack.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Mustang95 schreef:Hallo Claudia,

lekker doen waar je zin in hebt.
veel mensen op dit forum zien hun auto als iets heiligs wat alleen bij droog weer in de zomer een keertje de garage uit mag.
Hoewel ik echt bewondering heb voor die mensen en hun auto's ben ik zelf meer iemand die van mening is dat een auto moet doen waar hij voor gemaakt is. en dat is rijden!
Ik geef toe dat wij in moderne mustangs rijden, maar wij rijden dan ook wel een beetje meer dan 200 km in de maand. Met onze vorige hebben wij 240.000 km in 7 1/2 jaar gereden. en hij heeft in die tijd nooit binnen gestaan.
Als ik jou was zou ik wel een eenvoudige mustang kopen en niet een speciale uitvoering. bijvoorbeeld gewoon een lijn6 coupe, daar zijn genoeg van en ook nog wel een keer te koop voor een redelijke prijs. en misschien eerst eens beginnen met een wat jonger model?

Veel succes met je zoektocht

Ben & Gabriëlle
Sorry Ben en Gabriëlle,

Hier moet ik toch heel even op in haken.
Ik zeg er van te voren bij, met alle respect...
Maar als ik jullie rijtje auto's zie staan kan ik mij goed voorstellen dat je daar niet bang voor bent om met regen mee te rijden. Zelfs de Nekaf uit 1957 want die zijn gemaakt om in de modder te rijden.
Veel van ons hebben lang genoeg gespaard voor een klassieker te kunnen kopen en zuller dan dus ook alles doen om deze in topstaat te houden. Dat heeft niet direct iets met heilig te maken, voor sommige mensen klinkt dat misschien ziellig maar het is zoals als eerder genoemd GBV...
Echter, iedereen is vrij zijn eigen keuzes te maken en als Claudia dat graag wil, hier de centjes voor over heeft en zich realiseert dat dit misschien vroeg of laat tegen gaat vallen, ben ik de aller laatste die haar tegen gaat houden.
Echter, wat wil je graag horen Claudia.
Tuurlijk, we zien graag een nieuwe mustang rijder in Amsterdam ( or where ever )... maar we zien hem over 5 jaar ook nog graag in mooie staat rond rijden en dat zal in jou geval helaas niet meer het geval zijn ben ik bang.

nogmaals, we proberen je hier alleen maar van bewust te maken wat WIJ zouden doen en hier uit zul jij je eigen keuzes moeten maken.

Ik had een paar posts eerder een vraag gesteld die ik nog niet beantwoord zag. Heb je onder tussen al in een klassieke mustang gereden of niet ?

groeten van Niels
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Claudia1968

Bericht door Claudia1968 »

Ik bevind me in de inventarisatie fase, zeg maar de scanfase en er wordt aangenomen dat er geen GBV aanwezig is, dat de keus voor AHP al gemaakt is en welk budget er gespendeerd gaat worden, m.i. behoorlijk heftige reacties.
Zoals gezegd ik wil eerst mijn requirements helder hebben zodat ik kan bepalen naar welk type ik op zoek wil gaan cq welke dealers ik kan gaan verblijden met een bezoek en rekening kan gaan houden met het te spenderen budget zoals het een projectmanager betaamt. First things first !

no spang Claudia
fuel66

Bericht door fuel66 »

Goedzo dat is nuchter verstand gebruiken Claudia ,+1.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

ik kan je weinig advies geven anders dan: je leeft maar 1x doe waar je zelf achter staat! ik wil hier niet mee zeggen alle adviezen en do's en dont's in de wind te slaan, maar de keuze is aan jezelf, en zal jou gelukkig moeten maken!
En betreft de 'negatieve' adviezen weet je in elk geval wat je kan verwachten bij aanschaf, en met die kennis de kansen op problemen zo klein mogelijk maken !

veel succes bij je keuze, en mocht het zover komen wil ik hier wel bergen foto's zien verschijnen natuurlijk ;)

cheers
Frank
Laatst gewijzigd door frankpost op wo 09 jun, 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Claudia1968

@Peter, mijn projecten zijn altijd in scope, time & budget :D
Je hebt toevallig toch niet in 1 van mijn projecten gezeten ???
Blacky

Bericht door Blacky »

frankpost schreef:je leeft maar 1x doe waar je zelf achter staat!
+1

Heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik mijn Stang kocht. Nog geen spijt van gehad, enkel veel plezier.
Omdat het mijn quasi-dagelijkse wagen is en ik geen garage heb, heb ik juist voor een recent model gekozen omdat die toch iets beter tegen de weersomstandigheden kunnen. Airco in de zomer en stoelverwarming in de winter is trouwens ook wel aangenaam.
Als je hem het jaar door wil gebruiken, kan je toch best rekening houden met het feit dat er in onze lage landen misschien maar een paar weken per jaar sneeuw valt, maar van zodra er een beetje ijzel wordt vermoed, gaan ze wel alles vol zout gooien. En dan duurt het nog weeeeken eer alles weer is weggeregend. Een nieuwere Mustang is daar beter tegen bestand, denkik, en die kan je (met het risico om hier als ketter gestenigd te worden) na de winter wel eens door een carwash rijden met chassissproeiers. Ik heb namelijk geen brug of put om hem op te zetten en het chassis manueel te ont-pekelen.
Ook het verbruik kan wel een factor zijn, hoewel ik mij dat niet zo aantrek. Mijn V8 verbruikt gemiddeld tussen de 11 en de 12 liter (euh, 1 op 8,5), terwijl ik hier voor oudere Mustangs vaak het dubbele lees.

Succes met de analyse en zorg dat je die milestones en KPI's haalt. :P
2007 GT California Special
Claudia1968

ik vind oldtimers gewoon heel erg mooi maar deze is wel mooi, wellicht komt dat door het totaalplaatje ?

www.autoblog.nl/archive/2010/01/17/widebody-f...
Erwin

Bericht door Erwin »

Pagina niet gevonden...Klopt de link wel?
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Link doet het niet Claudia,
Bedoel je deze:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... voor-nelly

Aron
Claudia1968

yep ik schat in dat ie rond de 60 K kost ?
Claudia1968

IT Outsourcing
Garcia

Bericht door Garcia »

Ik vind dit topic nogal vreemd. Maar ik wil toch even mijn (zeer) bescheiden mening delen. (Ben denk ik de enige die niet heeft gereageerd)

Een oldtimer is een plezierauto, een nieuwere is een daily.
Ieder zijn keuze toch? Kan evengoed andersom. Mensen genoeg die hun blitse sportwagen enkel in de weekends rijden. Ik kan me meer vinden in het oldtimertype.

Wat ik vreemd vind is dat iemand met de 'so called mustang fever' er zo beredeneerd tegenover staat en bij wat moeilijke commentaar van andere forumleden met, sorry hoor, pakken meer ervaring, meteen denkt misschien toch maar op zoek te gaan naar een ander merk. Volgens mij is de koorts nog niet helemaal doorgebroken?

Bezint eer ge begint, of het nu voor een daily is, of een weekender.
Denk er lang genoeg over na, leer bij, lees, kijk en luister en vooral GENIET!
Als je uiteindelijk jouw mustang in huis haalt, weet dan zeker dat dat hetgene is wat je wil en je zal zien dat het altijd goed is. Een oude voor dagelijks, een nieuwe voor soms of welke andere combinatie maar kan. Het plaatje moet kloppen voor jezelf, niet voor ons.

Ik denk niet dat je hier een antwoord moet verwachten op je vraag, daarvoor zijn de meningen te verdeeld.

Ik zeg, KOPEN! Maakt niet uit welke. :D
Dan foto's laten zien en naar de meetings komen!

Veel succes met de zoektocht!
Voor die dub-edition moet je eens met Kelly bellen!
:lol:
1967 mustang coupé... under construction
Claudia1968

heb je het nummer van Kel ?
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”