ik heb mijn mustang nu een goeie 5 maanden het is een v6 3.8 uit 1996.
Ten eerste. de auto starte eerst ERG slecht of pruttelde en viel uit. en gaf foutcode "systeem te arm"
dit was de benzine pomp en is reeds vervangen samen met een ovaal achtig ding boven bij de motor (lijkt op een thermostaat) en een nieuwe set bougies
de auto maakt een tikkend geluid als ik in hoge toeren zit (men zegt de kleppenstoters). dit is als de motor koud start even weg en zodra ik er een paar kilometer mee rij begint het weer.(1e versnelling heel erg en in 2e begint het zo rond de 50km/u en houd in zn 3 weer op totdat ik hoge toeren bereik)
ook ben ik een deel van het vermogen kwijt! eerst haalde ik bijna de 110 in de 2e versnelling en nu moet ik met 70 toch ÉCHT na zn 3e toe want hij trekt het gewoon niet meer. ook in zn 2 door de bochten kan ook BIJNA niet.
afgelopen avond viel die me uit toen ik remde en 1 keer toen ik een bocht maakte, hij start daarna ook een half uur niet of Heel moeizaam. als hij eenmaal loopt stottert/pruttelde ie wat en als je gas heeft hoor je een raar geluid, een soort *plop* die lijkt te komen van de uitlaat?!
startmotor hoor je goed lopen, accu nog in orde, geen gekke dingen op dashboard, de motor draait ook maar lijkt aan te slaan en geeft dan weer op alsof die verzuipt. hij rookt wel flink als ik hem koud start maar dit lijkt me niet zo erg is gewoon wit en is niet extreem veel.
ik tank ook al steeds V-power bij de shell en heb van die reinigings troep in de tank gegooit een tijd terug.
Wat zou het probleem van mijn pony kunnen zijn...!?
HELP!!!
Alvast bedankt
Michael Pruijmboom