Help!! v6 1996 motor probleem?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MichaelP

Help!! v6 1996 motor probleem?

Bericht door MichaelP »

beste mensen,
ik heb mijn mustang nu een goeie 5 maanden het is een v6 3.8 uit 1996.

Ten eerste. de auto starte eerst ERG slecht of pruttelde en viel uit. en gaf foutcode "systeem te arm"
dit was de benzine pomp en is reeds vervangen samen met een ovaal achtig ding boven bij de motor (lijkt op een thermostaat) en een nieuwe set bougies

de auto maakt een tikkend geluid als ik in hoge toeren zit (men zegt de kleppenstoters). dit is als de motor koud start even weg en zodra ik er een paar kilometer mee rij begint het weer.(1e versnelling heel erg en in 2e begint het zo rond de 50km/u en houd in zn 3 weer op totdat ik hoge toeren bereik)
ook ben ik een deel van het vermogen kwijt! eerst haalde ik bijna de 110 in de 2e versnelling en nu moet ik met 70 toch ÉCHT na zn 3e toe want hij trekt het gewoon niet meer. ook in zn 2 door de bochten kan ook BIJNA niet.
afgelopen avond viel die me uit toen ik remde en 1 keer toen ik een bocht maakte, hij start daarna ook een half uur niet of Heel moeizaam. als hij eenmaal loopt stottert/pruttelde ie wat en als je gas heeft hoor je een raar geluid, een soort *plop* die lijkt te komen van de uitlaat?!
startmotor hoor je goed lopen, accu nog in orde, geen gekke dingen op dashboard, de motor draait ook maar lijkt aan te slaan en geeft dan weer op alsof die verzuipt. hij rookt wel flink als ik hem koud start maar dit lijkt me niet zo erg is gewoon wit en is niet extreem veel.
ik tank ook al steeds V-power bij de shell en heb van die reinigings troep in de tank gegooit een tijd terug.

Wat zou het probleem van mijn pony kunnen zijn...!?

HELP!!!

Alvast bedankt
Michael Pruijmboom :|
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Re: Help!! v6 1996 motor probleem?

Bericht door 1967coupe »

Koppakking?? Laat hem daar eens op testen. Is een veel voorkomend probleem en je zegt zelf dat hij veel witte rook heeft.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
fuel66

Bericht door fuel66 »

Oke begin bij begin. Het is zeer waarschijnlijk een 1995 er ingevoerd in 96, let op de letter S in je VIN nummer: S=1995 T=1996.

Bij de 94/95 modellen waren idd de koppakking het grootste probleem (dioe de zoekfunctie maar op dit forum).Alles wat ik hierboven lees doet mij idd ook denken ana de koppakking!. Dus doe een druktest op de cilinders, kijk naar mayonese achtige drap onder de oliedop/peilstok/radiator etc. verlies je koelvloeistof?. Doet de kachel het goed op de warme en koude stand?.

Je hebt geen MIL lampje branden op het dasboard zeg je: brand het lampje wel bij op contact zetten?. zoniet is het lampje verwijderd/stuk/ Is de wagen uitgelzen op code`s?. Waren de oude bougie`s ook nat?. Heb je automaat of schakelbak?.

Wat ook belangrijk is en veel problemen kan geven is het brandstoffilter, is dit vervangen?. Als deze verstopt zit........tsja geen power.

Oh ja V-power tanken heeft totaal geen zin, je hebt al V power......V6 power! :D

Vervelende zaak dit alles, maar hou de moed erin. Waar henb je de wagen gekocht, particulier of via bedrijf?. Heb je history van de wagen (staat van onderhoud etc. op papier?).

En plaats ff foto, als mede v6 eigenaar altijd nieuwschierig naar andere v6 jes.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
MyStang

Bericht door MyStang »

hij start daarna ook een half uur niet of Heel moeizaam. als hij eenmaal loopt stottert/pruttelde ie wat en als je gas heeft hoor je een raar geluid, een soort *plop* die lijkt te komen van de uitlaat?!
Schudt alsof hij op 5 cylinders loopt? Natte bougie? Verbruikt ie koelvloeistof? Bellen in het reservoir?
Dan waarschijnlijk een koppakking, ik ben al twee keer aan de beurt geweest. 200 euro materiaal + een uren sleutelen.
Goed zelf te doen. Kost je anderhalve dag, scheelt je 800 a 1000 euro.

Laatste keer '97 pakkingen (MLS- Multi Layer Steel) gebruikt, sindsdien no problem.
Erik

'66 Ford Econoline 240 L6
'66 Dutch Build Ford Mustang 200 L6
Mack
Super User

Bericht door Mack »

fuel66 schreef:Oke begin bij begin. Het is zeer waarschijnlijk een 1995 er ingevoerd in 96, let op de letter S in je VIN nummer: S=1995 T=1996.
Uit de omschrijving maak ik op dat het een handbak is, geen automaat. Dan zou het geen Hessing-wagen zijn en dan kan het zomaar een 96 zijn. VIN-nummer geeft uitkomst!

Als het inderdaad je koppakking is: verbruikt hij veel koelvloeistof en wat doet je temperatuur?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Het is een 96er, heeft ook niet die horizontale lampen achter maar 3 vierkante.
Het is een handgeschakelde 5 bak op internet (rdw) staat wel automaat 4 traps

Mijn temperatuur gaat redelijk snel omhoog, auto word snel warm op normale temperatuur, warme lucht kun je volgens mij een sauna van maken, koude lucht is wel Oke. Hij tikt wel een beetje met blazen maar zal.wel een.blaadje zijn.

Koelvloeistof lekt niet, zou je normaal ook.goed zien neem ik aan en ik zal morgen eens het reservoir bekijken of hij niet bubbelt.
Koppakking moet ik eens bekijken, er loopt niet echt.olie uit het blok ofzo.
Wel het tikken van de (waarschijnlijk) klepstoters is goed te horen.

Auto heb ik gekocht bij een garage in utrecht, hij komt uit canada en heeft zo'n 87000 op de teller nu. Volgens de garage is de distributie ketting een keer gesprongen maar zou allemaal gemaakt moeten zijn nu.
Auto is ingevoerd door liberty cars schimmert en heb geen rapport, kan het wel eens navragen bij :mrgreen: de garage.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Oke dat is dan duidelijk een 96 er. Koppakking kan nog steeds stuk zijn, of je moet eens proberen je MAF sensor schoon te maken, lost ook veel van deze probelemen op. Zit er een stock luchtfilter op of een CAI?. is je filter schoon?.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Mack
Super User

Bericht door Mack »

fuel66 schreef:Oke dat is dan duidelijk een 96 er.
Dat hoeft niet, achterlichtjes zijn zo gewisseld. Het VIN-nummer biedt uitkomst. Maar het is in ieder geval geen Hessing-auto.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
fuel66

Bericht door fuel66 »

:? das ook weer waar.
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Thnx fuel voor de link.. mijn auto heeft de laatste tijd ook het probleem als ik em start met een koude motor en rij ca 100m dat hij uit valt, hij start meteen weer en rijdt ook maar loopt niet 100% hij trilt nog al en loopt erg zwak/ongelijk stationair.
Luchtfilter is normaal stock geen open/racefilter ding erop

Grts, bedankt voor de tips. Morgen de Maf eens nakijken dan.
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Koppakking kan nog steeds. Dan zie je geen koelvloeistof of olie lek rond het blok, dat gebeurd in je blok ;) Hoe ziet je olie eruit? Laat het eens uit je pan lopen en check even of er geen glittertjes inzitten. Timing zou ook nog kunnen, maar dan moet ie zowiezo slecht lopen, net na bepaalde tijd.

O2 sensors de geest gegeven? Dan loopt ie de eerste paar km's goed omdat de ECU geen input van de sensors gebruikt, zodra hij op bedrijfstemp is gaat ie z'n O2 sensors gebruiken.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”