ALLES IS LEESBAAR TE MAKEN : )Ghost Rider schreef:De vraag is of men dat leest, maar dan hebben 'wij' ons best gedaan.
Effe voorstellen, wel zo netjes of niet nodig.
Moderator: Shelby GT-H
Re: Effe voorstellen, wel zo netjes of niet nodig.
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Lees de forumregels er nog eens op na. Daar staat e.e.a. m.b.t. introducties. Dat bericht is 525 keer gelezen, dus nog lang niet door iedereen.
viewforum.php?f=91" onclick="window.open(this.href);return false;
De wens is er als ik het zo lees. Op dit moment gaat DMFF uit van fatsoen en gezond verstand van nieuwe en bestaande leden. Zodra dat niet meer werkt kan er overwogen worden om het af te dwingen door software modules. De drempel wordt dan hoger.
viewforum.php?f=91" onclick="window.open(this.href);return false;
De wens is er als ik het zo lees. Op dit moment gaat DMFF uit van fatsoen en gezond verstand van nieuwe en bestaande leden. Zodra dat niet meer werkt kan er overwogen worden om het af te dwingen door software modules. De drempel wordt dan hoger.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
weet je hoeveel mensen forums/en sites als marktplaats afzoeken naar bv autos zoals wij verzamelen graag in hun bezit hebben (liefst zonder te betalen)
word wel heel makkelijk als je bv een witte 70er mustang zoekt , of een rode 66er . ik denk dat een beetje anonimiteit wel zo veilig is
is mijn mening (en ervaring)
word wel heel makkelijk als je bv een witte 70er mustang zoekt , of een rode 66er . ik denk dat een beetje anonimiteit wel zo veilig is
is mijn mening (en ervaring)
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Lekker belangrijk ! .
Het is aan een ieder hoe en waar hij zich profileert .
Ik vind het niet een zaak van een individueel hoe en waarom hij zich blootgeeft.
Is niet een beslissing die beoordeeld kan worden door een buitenstaander ,vind ik.
Ik zou me zelf altijd voorstellen maar ga niet aan een ander vertellen wat hij wel of niet moet doen .
Ik heb dus nee gestemd.
Kan me er niet aan ergeren hoe of de een en ander het wel of niet doet ! .
De personen die zich er wel aan ergeren moeten maar even naar zich zelf kijken ,er zijn zoveel dingen waar zich met tegenwoordig aan ergert is niet normaal meer , waar gaat dit eigenlijk over ? .
Het is aan een ieder hoe en waar hij zich profileert .
Ik vind het niet een zaak van een individueel hoe en waarom hij zich blootgeeft.
Is niet een beslissing die beoordeeld kan worden door een buitenstaander ,vind ik.
Ik zou me zelf altijd voorstellen maar ga niet aan een ander vertellen wat hij wel of niet moet doen .
Ik heb dus nee gestemd.
Kan me er niet aan ergeren hoe of de een en ander het wel of niet doet ! .
De personen die zich er wel aan ergeren moeten maar even naar zich zelf kijken ,er zijn zoveel dingen waar zich met tegenwoordig aan ergert is niet normaal meer , waar gaat dit eigenlijk over ? .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
-
67fastback 390
ZUCHT...........
kom ik weer eens kijken op dit forum.
netjes : zeer zeker
verplichten: NO WAY
Vind het totaal geen probleem als men netjes binnenkomt met alleen een vraag.de interesse in het deelnemen aan een forum is voor iedereen anders.
voor velen hier naast de berg aan info een heel sociaal iets,maar voor anderen pure informatie winning voor zijn hobby .
ieder zijn ding en verschil mag er zijn:)
kom ik weer eens kijken op dit forum.
netjes : zeer zeker
verplichten: NO WAY
Vind het totaal geen probleem als men netjes binnenkomt met alleen een vraag.de interesse in het deelnemen aan een forum is voor iedereen anders.
voor velen hier naast de berg aan info een heel sociaal iets,maar voor anderen pure informatie winning voor zijn hobby .
ieder zijn ding en verschil mag er zijn:)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Hahaa Royke toch... Biker Roy. van jou verbaasd het mij niks
Ik merk aan dit forum dat iedereen zijn best doet een nieuw lid zo goed mogelijk te helpen door middel van de ervaring die wij op gedaan hebben. Dit alleen al is priceless.
Dan mag er toch best iets tegenover staan. Iedereen heeft van thuis uit een naam mee gekregen, het kan toch niet te veel gevraagd zijn om die met iemand anders te delen.
Als dat al onder anonimiteit valt, denk ik dat je je niet op het internet moet begeven maar de autotrader moet aanschaffen in de lokale kiosk ( of nog liever ergens waar niemand je kent ! )
Ik ben het wel eens, dat als je je voor - achternaam en woonplaats er opzet het wel makkelijk word om iemand op te zoeken. Maar ja, denk je dat als je in een klein dorp woont en een unieke mustang rijdt, dat dat onopgemerkt gaat ? Misschien in Rotterdam waar mensen hun buurman nog in de winkel geen 'goeiedag' wensen ( bijvoorbeeld
)
Als je echt bang bent voor inbraak of een gestolen voertuig, moet je echt een andere hobby zoeken. Hoe erg ik het ook zou vinden als mijn trots gestolen werd, dat is een risico wat je loopt... maar daar sluiten we verzekeringen voor af.
Was dit weer nodig om er nog effe onder te typen Ton ? Mag er niet gewoon een discussie voor het wel zijn van dit forum geplaatst worden ?De personen die zich er wel aan ergeren moeten maar even naar zich zelf kijken ,er zijn zoveel dingen waar zich met tegenwoordig aan ergert is niet normaal meer , waar gaat dit eigenlijk over ? .
Dit klopt Angelo, ben ik ook helemaal met je eens, dat is ook goed.weet je hoeveel mensen forums/en sites als marktplaats afzoeken naar bv autos zoals wij verzamelen graag in hun bezit hebben (liefst zonder te betalen)
Ik merk aan dit forum dat iedereen zijn best doet een nieuw lid zo goed mogelijk te helpen door middel van de ervaring die wij op gedaan hebben. Dit alleen al is priceless.
Dan mag er toch best iets tegenover staan. Iedereen heeft van thuis uit een naam mee gekregen, het kan toch niet te veel gevraagd zijn om die met iemand anders te delen.
Als dat al onder anonimiteit valt, denk ik dat je je niet op het internet moet begeven maar de autotrader moet aanschaffen in de lokale kiosk ( of nog liever ergens waar niemand je kent ! )
Ik ben het wel eens, dat als je je voor - achternaam en woonplaats er opzet het wel makkelijk word om iemand op te zoeken. Maar ja, denk je dat als je in een klein dorp woont en een unieke mustang rijdt, dat dat onopgemerkt gaat ? Misschien in Rotterdam waar mensen hun buurman nog in de winkel geen 'goeiedag' wensen ( bijvoorbeeld
Als je echt bang bent voor inbraak of een gestolen voertuig, moet je echt een andere hobby zoeken. Hoe erg ik het ook zou vinden als mijn trots gestolen werd, dat is een risico wat je loopt... maar daar sluiten we verzekeringen voor af.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
- grandmaster n
Er zijn mensen die gesteld zijn op hun "digitale" privacy. Ik weet ook wel dat hele volkstammen hun hele leven op Facebook en/of Hyves gooien, maar er zijn er ook zat die anoniem willen blijven. Het voordeel is dus anonimiteit. Als lezers hebben wij er geen baat bij als men zich niet voorsteld, maar dat geldt ook voor het niet voorstellen. Wat is daar precies het grote nut van? Dat je weet dat iemand uit Friesland komt? Het ergste dat kan gebeuren is dat je een bedrijf aanraadt in Zuid-Limburg en daar heeft het betreffende persoon dan niet zoveel aan. Maar "what's the problem"?Ghost Rider schreef:Mag ik dat van jou weten waarom het volgens jou niet nodig is, wat is het voordeel van niet voorstellen dan of wat hebben wij daar als lezers aan baad bij?...........Ik ben persoonlijk van mening dat het niet noodzakelijk is om je voor te stellen maar deel ook de mening dat het wel zo netjes is. Als antwoord heb ik dus "nee" ingevuld.
Of iets wel of niet netjes is, maakt iets nog niet noodzakelijk.Ghost Rider schreef: De vraag is wel of niet netjes, ( is het noodzakelijk ja of nee ). Lijkt me niet zo heel moeilijk als ik eerlijk ben. zie zelf het probleem niet...
gr
Ik mis een beetje de mogelijke oplossingen....het is wel duidelijk dat grotendeels van de mensen zich eraan stoort, maar een verplichtte voorstel-post, voordat diegene iets anders kan plaatsen, een te hoge drempel is.
In een vorige post heb ik al een idee aangedragen, nog meer ideeen?
Ik vind het toch ook wel een beetje jammer dat dit topic nodig is, niet het onderwerp zelf en de intentie, maar dat het nodig blijkt om sociale omgangs normen te moeten gaan verplichten of uit mensen te peuteren, en dat dit niet vanzelfsprekend is.... Een forum is inmiddels anno 2012 een sociaal platform, evenals facebook e.d. Een vragenlijst met naam,straat,schoenmaat word het ook niet leuker op (zoooooooo 1942), maar een duwtje in de richting dat iemand zich netjes voorstelt vind ik wel kunnen. Dat mensen bang zijn dat hun wagen gejat wordt kan ik ook inkomen, maar zolang je geen adres+huisnummer vermeld, of post 'jongens ik ben 3 weken op vakantie, de sleutel ligt in het vogelhuisje bij de 3e conifeer rechts', loopt dat wel los denk ik.. het gaat hier ook eerder om een introductie als 'hoi ik ben kees, 30jaar en in het bezit van een sn95 terwijl ik toch liever een '69 had gehad, mn zonneklep piept, wat kan ik daar aan doen'
In een vorige post heb ik al een idee aangedragen, nog meer ideeen?
Ergens in Limburg doen ze dat dan misschien wel maar is het niet te verstaanGhost Rider schreef: Misschien in Rotterdam waar mensen hun buurman nog in de winkel geen 'goeiedag' wensen ( bijvoorbeeld )
Ik vind het toch ook wel een beetje jammer dat dit topic nodig is, niet het onderwerp zelf en de intentie, maar dat het nodig blijkt om sociale omgangs normen te moeten gaan verplichten of uit mensen te peuteren, en dat dit niet vanzelfsprekend is.... Een forum is inmiddels anno 2012 een sociaal platform, evenals facebook e.d. Een vragenlijst met naam,straat,schoenmaat word het ook niet leuker op (zoooooooo 1942), maar een duwtje in de richting dat iemand zich netjes voorstelt vind ik wel kunnen. Dat mensen bang zijn dat hun wagen gejat wordt kan ik ook inkomen, maar zolang je geen adres+huisnummer vermeld, of post 'jongens ik ben 3 weken op vakantie, de sleutel ligt in het vogelhuisje bij de 3e conifeer rechts', loopt dat wel los denk ik.. het gaat hier ook eerder om een introductie als 'hoi ik ben kees, 30jaar en in het bezit van een sn95 terwijl ik toch liever een '69 had gehad, mn zonneklep piept, wat kan ik daar aan doen'
Focus ST 2.5 2006
Ja maar vriend Frank, voordat je over een oplossing zou kunnen praten moet je eerst een probleem hebben. Volgens mij is er niet vastgesteld dat er een probleem is. Ik lees ook niet dat het grootste deel van de mensen zich stoort, ik lees dat mensen antwoord geven op de vraag of voorstellen netjes is. En die vraag kun je natuurlijk niet snel met "nee" beantwoorden.
Ik weet heel zeker dat dit forum van 2003 tot 2009 uitstekend gefunctioneerd heeft (en zijn grote groei heeft meegemaakt) zonder drang of dwang tot voorstellen. Daarna heb ik er niet meer zo op gelet door andere bezigheden. Dus ik zeg: er is geen probleem en met wederzijdse sociale vaardigheden kom je er altijd. En van degene die hier één keer voorbij komt om snel informatie te halen, word je ook niet wijzer als hij/zij zich volgens voorschrift heeft voorgesteld: hij/zij heeft dan toch geen bedoeling een bijdrage aan dit forum te leveren. Prik maar eens wat deelnemers en kijk maar eens naar hun eerste berichten hier: lang niet allemaal volgens volgens voorschrift, maar het zijn inmiddels wel gewaardeerde deelnemers.
Het lijkt mij overigens uitgesloten dat Kees liever zo'n lelijke '69 zou willen hebben
Ik weet heel zeker dat dit forum van 2003 tot 2009 uitstekend gefunctioneerd heeft (en zijn grote groei heeft meegemaakt) zonder drang of dwang tot voorstellen. Daarna heb ik er niet meer zo op gelet door andere bezigheden. Dus ik zeg: er is geen probleem en met wederzijdse sociale vaardigheden kom je er altijd. En van degene die hier één keer voorbij komt om snel informatie te halen, word je ook niet wijzer als hij/zij zich volgens voorschrift heeft voorgesteld: hij/zij heeft dan toch geen bedoeling een bijdrage aan dit forum te leveren. Prik maar eens wat deelnemers en kijk maar eens naar hun eerste berichten hier: lang niet allemaal volgens volgens voorschrift, maar het zijn inmiddels wel gewaardeerde deelnemers.
Het lijkt mij overigens uitgesloten dat Kees liever zo'n lelijke '69 zou willen hebben
Marc
- 351-V8-power
Dat laatste lijkt me overbodig want dat willen we allemaalfrankpost schreef: het gaat hier ook eerder om een introductie als 'hoi ik ben kees, 30jaar en in het bezit van een sn95 terwijl ik toch liever een '69 had gehad
69 Grandé 351W Copper Flame
helemaal waar... kort door de bocht gezien vindt een deel het niet nodig en een deel wel, en is een verplichting teveel van het goede, dus komt het eerder op individueel fatsoen aan, en dat kan je niet afdwingen...72grande schreef: Prik maar eens wat deelnemers en kijk maar eens naar hun eerste berichten hier: lang niet allemaal volgens volgens voorschrift, maar het zijn inmiddels wel gewaardeerde deelnemers.
hahaha dit weekend schuren, je weet waar je moet zijn72grande schreef:Het lijkt mij overigens uitgesloten dat Kees liever zo'n lelijke '69 zou willen hebben
sommigen zijn nog in hun ontkenningsfase351-V8-power schreef:Dat laatste lijkt me overbodig want dat willen we allemaal
Focus ST 2.5 2006
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Marc, als ik eerlijk ben snap ik je post niet helemaal.72grande schreef:Ja maar vriend Frank, voordat je over een oplossing zou kunnen praten moet je eerst een probleem hebben. Volgens mij is er niet vastgesteld dat er een probleem is. Ik lees ook niet dat het grootste deel van de mensen zich stoort, ik lees dat mensen antwoord geven op de vraag of voorstellen netjes is. En die vraag kun je natuurlijk niet snel met "nee" beantwoorden.
Ik heb het niet over een probleem, wel of het wenselijk is dat mensen zich bij een eerste post introduceren.
Dat zie ik niet als probleem, dat zie is als sociaal en daarom vraag ik of men het er mee eens is dat dat wel zo netjes is of niet nodig.
Vervolgens oppert Frank het idee om in de bevestings mail een regel te zetten waarin een nieuwe gebruiker uit op kan maken dat het gewaardeerd word dat diegene zich even voorstelt.
Ik zie hier echt geen probleem in en zeker geen verhoogde drempel, vind dit eigenlijk niet meer dan normaal. Maar goed, dat ik hier geen uitzondering in ben blijkt uit de poll, dat niet iedereen dit zo ziet vind ik jammer, maar lees ik uit de discussie zelf. ( dit geeft ook weer hoe het over het algemeen gesteld is )
Anyway, ik hoop stiekem dat Jeroen hier iets mee kan doen.
Ik merk uit reacties dat mensen zich storen aan het feit dat ik reageer op niet geïntroduceerde nieuwkomers, ik zal proberen dit te voorkomen.
kleine toevoeging:
Dat er mensen zijn hun hele leven delen op het net, dat moeten ze inderdaad zelf weten. Maar mensen die denken anoniem rond te kunnen dwalen leven helaas niet op deze wereld en zeker niet in 2012.Er zijn mensen die gesteld zijn op hun "digitale" privacy. Ik weet ook wel dat hele volkstammen hun hele leven op Facebook en/of Hyves gooien, maar er zijn er ook zat die anoniem willen blijven. Het voordeel is dus anonimiteit. Als lezers hebben wij er geen baat bij als men zich niet voorsteld, maar dat geldt ook voor het niet voorstellen. Wat is daar precies het grote nut van? Dat je weet dat iemand uit Friesland komt? Het ergste dat kan gebeuren is dat je een bedrijf aanraadt in Zuid-Limburg en daar heeft het betreffende persoon dan niet zoveel aan. Maar "what's the problem"?
Waar iemand vandaan komt vind ik puur interessant om te weten omdat ik vorig jaar ook voor limburgse rijders een toertocht heb georganiseerd, leek me een goed initiatief. En, iemand uit zijn regio kan links en rechts nog eens een handje komen helpen als dat nodig is ( tevens ook sociaal ).
Ik heb er zelfs geen problemen mee als men zegt dat ze Frank heten terwijl er Marc op het paspoort staat als ze zo denken hun anonimiteit te kunne waarborgen. Mijn mening zou het zelfde blijven, maar iemand op Tunderstrike of Ghostrider aan te moeten spreken lijkt me niet nodig. ( niet dat ik al jullie namen ken maar jullie begrijpen wat ik bedoel ).
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Klopt hoor Niels, jij hebt het niet over een probleem gehad, ik reageerde daarmee op Frank die oplossingen miste.
Ik hoef ook geen gelijk te hebben of te krijgen, ik lever een bijdrage aan de discussie die jij hebt gestart. Ik heb hier sowieso niets te zeggen, het is aan de forumdirectie en als diens vertegenwoordiger heeft Edgar al gereageerd (en is er al een standpunt over dit onderwerp in de forumregels opgenomen).
Inhoudelijk verschillen we ook niet van mening over het feit dat voorstellen netjes is. Het is zelfs slim als je iets wilt bereiken. Maar ik vind het persoonlijk geen punt als iemand eerst vraagt waarom zijn zonneklep piept zonder dat ik meer van hem weet. Zoals ze dat in het Frans zo mooi zeggen: “ça n’engage que moi” … (vertaald klinkt dat aanmerkelijk minder mooi: “dat heeft slechts betrekking op mijzelf”)
Ik houd me voortaan weer rustig
Ik hoef ook geen gelijk te hebben of te krijgen, ik lever een bijdrage aan de discussie die jij hebt gestart. Ik heb hier sowieso niets te zeggen, het is aan de forumdirectie en als diens vertegenwoordiger heeft Edgar al gereageerd (en is er al een standpunt over dit onderwerp in de forumregels opgenomen).
Inhoudelijk verschillen we ook niet van mening over het feit dat voorstellen netjes is. Het is zelfs slim als je iets wilt bereiken. Maar ik vind het persoonlijk geen punt als iemand eerst vraagt waarom zijn zonneklep piept zonder dat ik meer van hem weet. Zoals ze dat in het Frans zo mooi zeggen: “ça n’engage que moi” … (vertaald klinkt dat aanmerkelijk minder mooi: “dat heeft slechts betrekking op mijzelf”)
Ik houd me voortaan weer rustig
Marc
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
liever niet, je levert een super bijdrage en goed standpunt dus waarom zou je ... je bent gewoon kei goed bezig !Ik houd me voortaan weer rustig
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Ik heb vrienden die groot sociaal talent hebben, technische uitblinkers die er hun hand er niet voor omdraaien om je te helpen om binnen een dag tijd een complete achteras te reviseren maar die ondertussen wel de grootste moeite hebben om een email te versturen en geen flauw benul hebben wat bijv. een "bookmark" is aangezien ze volslagen digitaal gehandicapt zijn.
Voor de meesten van ons heeft dit forum geen geheimen meer echter zal het voor sommige nieuwkomers nog steeds een groot doolhof zijn waar men al lang blij is dat men überhaupt een vraag heeft kunnen stellen.
Ik heb meerdere malen een uitgebreid antwoord gegeven op een vraag van "nieuw" iemand (per reply of zelfs PB) waarna ik niets meer mocht vernemen, lullig maar het staat gelukkig nog steeds in schril contrast met alle vriendelijkheid en belangstelling die de boventoon blijft voeren.
Afijn, ik stel een voorstel topic dus zeer op prijs maar kan ook begrijpen dat het er soms bij in schiet.
Horkerigheid en respectloosheid kan echter natuurlijk niet door de beugel.
Michel.
Ik denk dat dit het belangrijkste is jongens, Marc slaat hier de spijker op zijn kop.Laten we éénieder die hier binnenkomt allereerst welkom heten ongeacht of er al dan niet een voorstel poging is gedaan. Laten we als tweede wellicht eens wijzen op het feit dat we waarde hechten aan een kleine introductie en gun vervolgens onze nieuwe forumleden ook eerst wat tijd om zich rustig te kunnen oriënteren en zich het forum en zijn grillen eigen te maken. Wat altijd heel goed werkt is de opmerking "wij zijn hier dol op foto's".72grande schreef:Zoals wellicht bij een enkeling nog bekend, ik heb op dit forum jaren (vrijwel vanaf het begin) een rol als moderator gehad en ik vond het eerder belangrijk om iemand zich welkom te laten voelen.
Voor de meesten van ons heeft dit forum geen geheimen meer echter zal het voor sommige nieuwkomers nog steeds een groot doolhof zijn waar men al lang blij is dat men überhaupt een vraag heeft kunnen stellen.
Ik heb meerdere malen een uitgebreid antwoord gegeven op een vraag van "nieuw" iemand (per reply of zelfs PB) waarna ik niets meer mocht vernemen, lullig maar het staat gelukkig nog steeds in schril contrast met alle vriendelijkheid en belangstelling die de boventoon blijft voeren.
Afijn, ik stel een voorstel topic dus zeer op prijs maar kan ook begrijpen dat het er soms bij in schiet.
Horkerigheid en respectloosheid kan echter natuurlijk niet door de beugel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.