Natte voeten in 1966 coupe

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

saf1908

Re: Natte voeten in 1966 coupe

Bericht door saf1908 »

Mustang Den Haag schreef:
1967RPM schreef:Bedankt voor alle input! Helaas hebben de meeste van jullie gelijk :cry: . Ik heb net nog eens goed gekeken en via het luikje bij de bijrijder heb ik toegang gekregen tot de cowl. Rondom de rand lag het vol met dennennaalden en andere natte rotzooi. Nadat ik dit dat schoongemaakt (flexibele tank tuit van jerrycan op de stofzuiger gezet) zag ik dat er een gaatje onderaan de rand zat. Het is gelukkig niet helemaal verrot zoals ik op plaatjes heb gezien. Aan de bestuurderszijde ben ik nog niet geweest, maar daar zal het niet beter zijn. Hoe en wanneer ik dit ga oplossen weet ik nog niet. Als tijdelijke oplossing ga ik (tijdens het wassen en bij regen) een plexiglas vent cover op de motorkap plaatsen zodat er geen water meer naar binnen kan lopen en de voeten droog blijven :D
Dit is toch wel een briljant ontwerp :idea: een cowl waar je zonder grof geweld nooit meer in kunt komen.

Groeten,
Rob
Maar je vergeet dat de mustang maar voor 10 of 15 jaar zouden mee gaan :lol: en ze rijden nog :ok:
Dan is het nog steeds een grote productiefout, want als er bladeren of takjes in vielen na enkele jaren na de aanschaf (toentertijd), dan kreeg je ze er nog met geen mogelijkheid uit. Zonder halsbrekende toeren uit te halen met flexibele slangen, enz., enz.

Succes Rob met het herstellen. Als het slechts om een minimaal gaatje gaat zou ik mocht je eraan beginnen eerst eens kijken naar die link die ik je stuurde hierboven. Fenders eraf, afdekstukje open slijpen en open buigen, gaatje fixen en de boelen goed behandelen, afdekjestukje terugbuigen en lassen, fenders terug, klaar. Hoop dat ik daar zelf ook mee weg kom... :|
1966 Mustang Fastback
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

hey

ben gisteren nog eens gaan touren en toen ik de mustang thuis had geparkeerd merkte ik dat de mat van de passagierskant nat was
ik had tijdens het rijden wel met de verwarming ventilatie gepruld
het was geen water maar een gele vloeistof ik denk aan olie maar het rook niet naar olie iemand een idee hoe dat daar komt
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

MAIELLO schreef:hey

ben gisteren nog eens gaan touren en toen ik de mustang thuis had geparkeerd merkte ik dat de mat van de passagierskant nat was
het was geen water maar een gele vloeistof ik denk aan olie maar het rook niet naar olie iemand een idee hoe dat daar komt
Volle blaas ? :mrgreen: .

Kan ook koelvloeistof geweest zijn !
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
saf1908

Bericht door saf1908 »

MAIELLO schreef:hey

Ik denk aan ruitenwisservloeistof? Deze spuit vanuit/door de cowl vent op de ruit, maar wellicht waren de sproeikopjes verstopt en liep het in de cowl vent naar de zijkant toe. Via een lekke/rotte cowl vent kan het dan op de mat zijn gedruppeld?
1966 Mustang Fastback
Mack
Super User

Bericht door Mack »

saf1908 schreef:Dan is het nog steeds een grote productiefout, want als er bladeren of takjes in vielen na enkele jaren na de aanschaf (toentertijd), dan kreeg je ze er nog met geen mogelijkheid uit. Zonder halsbrekende toeren uit te halen met flexibele slangen, enz., enz.
Tegenwoordig bouwen ze auto's waarbij je niet eens een koplamp kunt wisselen zonder de halve auto uit elkaar te halen... Hoe noem je dat dan? :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
saf1908

Bericht door saf1908 »

Mack schreef:
saf1908 schreef:Dan is het nog steeds een grote productiefout, want als er bladeren of takjes in vielen na enkele jaren na de aanschaf (toentertijd), dan kreeg je ze er nog met geen mogelijkheid uit. Zonder halsbrekende toeren uit te halen met flexibele slangen, enz., enz.
Tegenwoordig bouwen ze auto's waarbij je niet eens een koplamp kunt wisselen zonder de halve auto uit elkaar te halen... Hoe noem je dat dan? :lol:
Tegenwoordig bouwen ze geen echte auto's meer. :wink:
1966 Mustang Fastback
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Even iets proeven op het puntje van je tong. Is het zoet dan is het koelvloeistof en is je kachelradiator lek

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

ik weet dat dit dom klinkt maar ik vind het niet.
Waar is de reservoir voor de ruitensproeiers in een 66 coupe :oops:
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

Ik heb zo eens zitten rondkijken en ik denk dat die van mij nu gebruikt wordt als overloop van de radiator vloeistof, voor de rest zie ik nergens een waterreservoir voor het raam.
Het idee van saf1908 kan kloppen want ik heb idd zitten prullen aan de sproeiers maar heb geen water gezien.
Ik heb net door mijn luikje naar de cowl gekeken en idd deze ziet er ook heeeel roestig uit.
normaal gezien rijd ik niet als het regent dus deze reparatie kan nog uitgesteld worden maar moet toch uitvinden van waar deze vloeistof nu kwam want het was niet aan 't regenen en ik wil het niet nog eens voor hebben.
fastronald

Bericht door fastronald »

MAIELLO schreef:ik weet dat dit dom klinkt maar ik vind het niet.
Dat is bij mij een stevige plasticzak met een dopje bovenop om bij te vullen....
saf1908

Bericht door saf1908 »

Dat zakje dat aan de zijkant hangt onder de motorkap:

http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... er-bag.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1966 Mustang Fastback
fastronald

Bericht door fastronald »

saf1908 schreef:
Dat zakje dat aan de zijkant hangt onder de motorkap:

http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... er-bag.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:v: JA! Dat is hem..... :wink:
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

Hey, dacht ik al. Heb ik niet bij mij is er een plastic reservoir die als overloop van de radiator dient :roll:
MAIELLO
Contacteer:

Bericht door MAIELLO »

heb alles nog eens goed bekeken en mijn sproeiers zijn niet meer aangesloten, er zitten geen slangetjes meer op, dus ik denk dat dat water er al een tijdje in lag en met dat ik met de verluchting open gereden heb en de afvoer geblokkerd was heb ik het water door de cowl vent geblazen. dat is mijn theorie
saf1908 je had het over afvoergaatjes kan je me zeggen waar die afvoergaatjes zitten want ik heb al bijna mn nek gebroken zo onder mijn dashboard :oops: als ik weet wat ik zoek dan is dat gemakkelijker :lol:
saf1908

Bericht door saf1908 »

MAIELLO schreef:heb alles nog eens goed bekeken en mijn sproeiers zijn niet meer aangesloten, er zitten geen slangetjes meer op, dus ik denk dat dat water er al een tijdje in lag en met dat ik met de verluchting open gereden heb en de afvoer geblokkerd was heb ik het water door de cowl vent geblazen. dat is mijn theorie
saf1908 je had het over afvoergaatjes kan je me zeggen waar die afvoergaatjes zitten want ik heb al bijna mn nek gebroken zo onder mijn dashboard :oops: als ik weet wat ik zoek dan is dat gemakkelijker :lol:
Je moet het zo zien: water (en vuil) komen via de roosters op de motorkap (de cowl vents) in je auto. Na verloop van tijd gaan deze helemaal naar de zijkanten toe, rondom de cowl hats. Dat zijn een soort buizen van ongeveer 15 cm. diameter en dienen voor ventilatie. Nog verder aan de zijkanten van de auto zitten de kleine afvoerkanalen die achter de fenders (zijspatborden) het water dat in de cowl vents valt afvoert naar beneden, naar de grond.

Bij mij, en waarschijnlijk ook bij jou, is er na verloop van tijd vuil (zoals bladeren) door de cowl vents naar binnen gekomen en uiterst links en rechts verstopt gaan zitten achter de cowl hats, waardoor het water niet meer door de kanaaltjes kan worden afgevoerd de auto uit/naar de grond.

Wat je moet doen is met een stofzuigerslang met daarop een dunne flexibele slang achter het dashboard langs, door de cowl hats heen, de rotzooi daaromheen weghalen. Aan de bestuurderskant dien je dus eerst die metalen buis met klep te demonteren. Dan kun je (als je op je rug ligt) met wat moeite met je hand door de cowl vents heen om de bladeren en takjes die rondom de cowl hats liggen te verwijderen. De laatste kleine takjes/blaadjes/zand zul je met de flexibele slang moeten wegzuigen. Aan de bijrijderskant is het wat gemakkelijker, daar doe je het deurtje open en kun je er zo met je arm/hand bij. Wel even de verwarming zo aan/uit zetten dat de klep niet dicht zit wanneer je het deurtje opent.
Als je aan beide kanten alle takken/vuil hebt verwijderd dan liggen je cowl hats vrij en zou het water erlangs moeten stromen om in de afvoerkanalen te komen via de zijkant van de auto. Dat is te testen door eerst een fles water leeg te kiepen in de cowl vent op de motorkap, en checken of er water bij je pedalen/bijrijderskant in de auto komt. Als het droog blijft hoort het water onder de auto (aan de zijkanten) op de grond uit te komen. So far so good. Probeer het daarna eens met een tuinslang op de sproeistand.
Als je geluk hebt zijn ze nog niet helemaal doorgerot en zou je ze iets beter moeten kunnen repareren zonder de halve auto te moeten 'slopen'. Als ze doorgerot zijn zul je de voorruit eruit moeten halen, 200 puntlassen uitboren, de cowl hats die rot zijn eruit knippen, nieuwe erin lassen, impregneren, cowl vent bovenkant terug lassen, spuiten, voorruit terugzetten... Noodoplossing is dan plastic cowl hats die je om de rotte cowl hats heen kunt plaatsen, maar uiteraard blijft het wel roesten en ben je ooit alsnog aan de beurt. Zelfde geldt voor een cowl vent cover die de cowl vent roosters op de motorkap afsluiten. Ziet er bovendien niet mooi uit.

Succes! Ik zit met hetzelfde probleem, al lijken mijn cowl vents niet helemaal te zijn doorgeroest, waardoor ik hopelijk iets makkelijker ermee weg kan komen.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”