Subframe Connectors, zitten eronder P5

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

66hipowannebee
Donateur 2014

Re: Subframe Connectors,

Bericht door 66hipowannebee »

henk102 schreef:Misschien scheelt het ook als ik nog eens een wat beter lasapparaat koop, die 100A Cebora die ik nu gebruik is zo ongeveer net zo oud als de Mustang zelf :lol:

Dat kan ik inderdaad ook nog wel doen, ik heb aan beide kanten nog een stukje ruimte, ik moet de bladveren er toch weer afhalen i.v.m. het verder in de verf zetten van de bodem, kan ik dat gelijk mooi doen.
aan de lassen te zien,zit het meer in de afstelling,de las is niet echt goed ingebrand

test maar eens op een vergelijkbaar materiaal met een hogere spanning :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
henk102

Bericht door henk102 »

Op mijn apparaatje zitten 2 standen: 30A en 100A, dit las ik op de hoogste stand en de draadsnelheid is volgens mij redelijk goed zo, hij slaat net niet vast in het tipje zeg maar.
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Mijn grootste fout in deze hobby.......heb nooit leren lassen :oops:
66 coupe aut. V8 in progress
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Hier nog zo één, maar staat wel heel hoog op mijn lijst om de beginselen onder de knie te krijgen.
Er komt helaas wat meer bij kijken, vind het dan ook echt knap wat je allemaal maakt zo ! super gaaf
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Lassen is net als fietsen. Het duurt even voor je het onder de knie heb maar iedereen kan het leren. En zoals Tonie terecht stelt is iedereen op hetzelfde niveau begonnen. Om hobbymatig te kunnen lassen is het gerust te leren. Bovendien zijn er genoeg kennismakingscursussen voor een redelijk bedrag tegenwoordig om de basis aan te leren en meer heb je als hobbyist niet nodig.

Mocht je weer gaan lassen aan de auto. Ik weet niet (verwacht van wel) of Tonie je erop heeft gewezen maar haal even de accu los. Lasspanning en accu spanning zijn geen vrienden van elkaar.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Mitch

Bericht door Mitch »

Mooi dat het gelukt is Henk! De mijne staan nu eerst in de hammerite. Zodra het goed weer is en tijd heb rij ik ff langs het werk en las ik ze met me broertje er ff onder.

Zoals tonie al zei is mijn bijrijder kant de bodem beetje door gezakt. Nu ga ik met een stevige houten plaat en de krik even rustig en fatsoenlijk kijken of ik het wat terug naar boven kan 'opkrikken'

Zodra ik aam de slag gaat maak ik ook foto's.

To be continued

Grtz.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
henk102

Bericht door henk102 »

Ik heb ook wat bedrading e.d. los liggen want ga ook aan de gang met nieuwe bekabeling voor de achterlichten, dus had de accu sowieso al losgekoppeld. :)

Al met al is het vastlassen van wat plaatjes inderdaad niet zo heel moeilijk, alleen het netjes lassen ervan wordt al een stuk moeilijker zo heb ik ook ervaren! Gelukkig zit dit allemaal uit het zicht :mrgreen:
66hipowannebee
Donateur 2014

henk102 schreef: Gelukkig zit dit allemaal uit het zicht :mrgreen:
Dan val je nu al door de mand,door hier fotoos neer te zetten :mrgreen:

je moet met 100 A toch wel een redelijk lasje kunnen leggen hoor

de draadsnelheid terug zetten zodat het meer tijd heeft om in te branden en de toorts iets verder van je werkstuk houden zou al heel wat beter moeten gaan

gewoon blijven testen en proberen (bij voorkeur op proefstukjes.)

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Wat je tevens even jezelf voor moet houden is het feit dat een slechte las niet houd en je slijpwerk je las ook verzwakt en je als je pech hebt je subframe connectors zo in de prullenbak kan gooien. Of dat je ze meedraagt als overbodig gewicht aan de auto. De lassen zijn toch de plekken waar het zwakke punt zit in de connectors. Het zou zonde wezen als al je werk voor niks is. En Tonie wordt daar ook niet echt vrolijk van lijkt me.

Met 100 A moet je toch een redelijk resultaat moeten kunnen bereiken. En neem anders even de moeite om naar iemand te rijden die je even helpt. Zou zonde wezen van al het werk en de kosten zijn het niet. Ik heb zelf ook een Cebora dus aan het apparaat kan het niet liggen.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
henk102

Bericht door henk102 »

Heb jullie wijze woorden vandaag even in de praktijk toegepast; heb de subframe connectors ook vastgelast aan de kokerbalken aan de achterkant en geprobeerd de lassen nog wat steviger te maken door op plaatsen waar het nog niet goed vastgelast leek te zitten een stevigere verbinding te maken. Al met al zit het nu toch flink vast lijkt me, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het ooit los zal raken. :wink:
Mitch

Re: Subframe Connectors, ze zitten eronder

Bericht door Mitch »

Mijn subframe zit er ook onder.

Tonie heeft de subframes perfect op maat gemaakt! past 100% perfect! En wat een verschil met rijden zeg ik vind het een uitstekende upgrade, het doet je wegligging zeker goed!

Je ziet paar stappen, een ieder kent het wel als je eenmaal bezig bent je nog wel eens vergeet foto's te maken.

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik bij een transport bedrijf werkt met en eigen werkplaats. Nu kon ik dus mooi handig gebruik maken van de gereedschap en de smeerput.

Het proces:

Als je onder de auto staat en naar voren kijkt zie je aan de rechter koker je handrem mechanisme zitten.
Hiermee kom je in de knoei het is of net als ik je veer afslijpen en vlak maken zoals op de foto of een stuk uit je connector slijpen.
Ik heb maar gekozen voor de veer beetje glad te maken.

Afbeelding

Dit vond ik een erg link stukje aangezien hier de benzine leiding en de remleiding van achter naar voren loopt.
Oppassen dus als je gaat lassen een las spetter kan een hoop narigheid geven, voor het mooie ff een lasdeken erop of de leiding weg halen.

Afbeelding

Andere kant ff klein hechtje gegeven. Op deze foto zie je niet dat hij helemaal rond om gelast is. Is wel gebeurd maar geen foto van gemaakt.
Je ziet aan deze kant dat de kokerbalk hier erg ingedrukt is, in de voorgaande jaren. Ik heb hier niets aan gedaan aan gezien het gat te groot was. Hij is bij mij dus gewoon open daar.
Ik weet dat er nu wel water in en uit kan maar de binnenkant staat ook in de hammerite, moet dus geen kwaad kunnen.

Afbeelding

Kant van de achteras. Rond om vast gelast.

Afbeelding

Plaatje wat ik erbij kreeg van Tonie, erop gelast voor extra versteviging.

Afbeelding

Hetzelfde werk aan de andere kant en meteen maar even in de hammerite gezet.

Afbeelding

Voorkant ook netjes zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar of opmerkingen laat maar komen!

Grtz.Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'65 Coupe... sold
66hipowannebee
Donateur 2014

Re: Subframe Connectors, zitten eronder P5

Goed werk Mitch

Dat van die veer moet ik nog eens nader bekijken,misschien een klein hapje uit de schoen laten
ik gebruik die veer niet,dus daar heb ik niet echt over nagedacht :oops:

Wat evt ook nog een optie is,een gaatje er naast boren op de zelfde hoogte als de bovenste,en je veer een slag draaien :)

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
paulus78

Bericht door paulus78 »

doe maar eens een test, zet de auto op een brug,zo'n 4 poot brug, waarbij je de poten net achter de voorwielen zet en net voor de achterwielen en als je dus de auto omhoog zet dat de wielen vrijkomen , doe de deuren open , en las dan de subframe connectors eronder.

auto laten zakken en de deuren dichtdoen.... dat ga je niet lukken....[/quote]

ik ben ook bezig om ze te maken ik heb ze aan de voorkant ingelaten in de kokerbalk om een mooier resultaat tekrijgen (koker 40x70 gebruikt)
maar hoe las ik ze nou vast?
op de brug..of op de grond puntlassen en op de brug aflassen

paul
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Mooi hoor, ziet er heel netjes uit!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mitch

Bericht door Mitch »

Thnx ando! Ben er ook blij mee, moet nog wel een keer de onderkant goed in de verf zetten.

Paul gewoon de auto op de grond laten staan en ze dan eronder lassen! Ik heb het op de put gedaan, dus ff plaatselijk een brug huren ofzo! Het verschil is immens met rijden het rijdt veel strakker!

Succes ik zal nog is een foto van verder afmaken dan zie je het beter.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'65 Coupe... sold
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”