Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15
Re: Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P1
Zeer interessant,
Voor hen die exact willen weten wat er zich achter de schermen zoal heeft afgespeeld is het zeer interessant om de nieuwe "Auto Motor Klassiek" (Juni uitgave) aan te schaffen.
Hierin een interview van een paar pagina's met KNAC directeur Peter Staal die alles uit de doeken doet aangaande de totstandkoming van het akkoord over de vrijstellingsregeling MRB voor oldtimers, de spelletjes die gespeeld werden, het beeld wat opzettelijk geschetst werd, de rol van de media, de petities en natuurlijk het milieu excuus.
Dit alles uit eerste hand.
Michel.
Voor hen die exact willen weten wat er zich achter de schermen zoal heeft afgespeeld is het zeer interessant om de nieuwe "Auto Motor Klassiek" (Juni uitgave) aan te schaffen.
Hierin een interview van een paar pagina's met KNAC directeur Peter Staal die alles uit de doeken doet aangaande de totstandkoming van het akkoord over de vrijstellingsregeling MRB voor oldtimers, de spelletjes die gespeeld werden, het beeld wat opzettelijk geschetst werd, de rol van de media, de petities en natuurlijk het milieu excuus.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Inderdaad, heb het vandaag ook met enige verbazing gelezen. Vooral die invloed van de media, eng gewoon!Gearz schreef:Zeer interessant,
Michel.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Hoezo? Die hele k.tcrisis is ook minimaal voor 80% de schuld van de mediaDakloos schreef: Inderdaad, heb het vandaag ook met enige verbazing gelezen. Vooral die invloed van de media, eng gewoon!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Uitslag van het eerder gehouden Fehac onderzoek.
http://www.fehac.nl/images/stories/best ... itslag.pdf
http://www.fehac.nl/images/stories/best ... itslag.pdf
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
dit zag ik net op feestboek ..... en kreeg ik net zelf ook in de mail ...
Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987. Deze moeten motorisch goed onderhouden en recent goed afgesteld zijn. De brandstof mag benzine, diesel of LPG zijn. Hoge voertuigen, zoals bussen, passen niet op de rollenbank.
De voertuigen worden op een rollenbank bij verschillende snelheden getest op verschillende emissiestoffen waaronder CO, HC, NOx, PM10 etc. We willen het verschil meten met moderne personenauto’s.
Meldt u aan zodat we uit de aanmeldingen een selectie kunnen maken van representatieve voertuigen.
De meting duurt maximaal 1 uur en we spreken met u een tijd af waarop u met het voertuig op bedrijfstemperatuur in Geldermalsen moet zijn. De contactpersoon voor deze dag is Laszlo Mogyorossy (Commissie Personen Auto’s).
Wilt u deelnemen aan deze metingen en is uw auto recent afgesteld, meld u dan meteen aan op secretariaat@fehac.nl
Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987. Deze moeten motorisch goed onderhouden en recent goed afgesteld zijn. De brandstof mag benzine, diesel of LPG zijn. Hoge voertuigen, zoals bussen, passen niet op de rollenbank.
De voertuigen worden op een rollenbank bij verschillende snelheden getest op verschillende emissiestoffen waaronder CO, HC, NOx, PM10 etc. We willen het verschil meten met moderne personenauto’s.
Meldt u aan zodat we uit de aanmeldingen een selectie kunnen maken van representatieve voertuigen.
De meting duurt maximaal 1 uur en we spreken met u een tijd af waarop u met het voertuig op bedrijfstemperatuur in Geldermalsen moet zijn. De contactpersoon voor deze dag is Laszlo Mogyorossy (Commissie Personen Auto’s).
Wilt u deelnemen aan deze metingen en is uw auto recent afgesteld, meld u dan meteen aan op secretariaat@fehac.nl
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
-
Dieselhead
mag toch hopen dat het niet bij die prutsers van Speedcenter is. Kan je gelijk ook een motor revisie boeken na een run bij die dwazen
Het is natuurlijk leuk om te weten wat een oldtimer werkelijk uitstoot. Maar zou het nou werkelijk de bekende cijfers ter discussie kunnen stellen?; http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard. Maar interessant is het zeker. Het tegenargument voor de tegenpartij is ook al gegeven; enkel recent afgestelde auto's. En daar wringt de schoen nou net bij de oldtimers; recent afgesteld? Eh, die van mij moet nog, zeg maar. Het kan hooguit leiden tot een vaker APK keurenLTD schreef:.....
Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987. Deze moeten motorisch goed onderhouden en recent goed afgesteld zijn. ................... ..................... .......... Wilt u deelnemen aan deze metingen en is uw auto recent afgesteld, .......
Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
aangezien de huidige testwaardes ook 1 grote leugen is ....
zal het wel meevallen met de vervuilende kant van een gezonde oldtimer mijn wagen is wel recent afgesteld en gezond maar ik denk dat mijn 40 jaar oude niet gereviseerde aandrijflijn een rollerbanktest niet zo heel leuk vind
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _autos.xml
zal het wel meevallen met de vervuilende kant van een gezonde oldtimer mijn wagen is wel recent afgesteld en gezond maar ik denk dat mijn 40 jaar oude niet gereviseerde aandrijflijn een rollerbanktest niet zo heel leuk vind
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _autos.xml
Ford LTD Brougham 1972
- Shelby GT-H
- Site Admin
- Contacteer:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DEN HAAG -
Bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland moeten vanaf volgend jaar wegenbelasting gaan betalen door de nieuwe belastingmaatregelen.
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.
De bijna 63.000 bezitters van oldtimers op diesel of LPG (bijna een kwart van het totaal) worden het hardst geraakt.
Zij moeten straks de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen. In Nederland worden auto's van 25 jaar en ouder bestempeld als oldtimers.
Nederland telt nog ruim 119.000 auto's (45 procent van alle oldtimers) op benzine die in januari volgend jaar tussen de 25 en 40 jaar oud zijn.
Eigenaren van deze auto's moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen. Benzineauto's ouder dan 40 jaar zijn volledig vrijgesteld van wegenbelasting.
Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz (ruim 47.000). Vooral de modellen 190-serie en 200-500-serie zijn populair. Veel automobilisten kochten deze auto's voor dagelijks gebruik. Het niet hoeven betalen van wegenbelasting was een belangrijke reden. Sinds de nieuwe fiscale regels bekend zijn, is de handel in deze oudere auto's voor dagelijks gebruik volledig ingezakt.
DEN HAAG -
Bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland moeten vanaf volgend jaar wegenbelasting gaan betalen door de nieuwe belastingmaatregelen.
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.
De bijna 63.000 bezitters van oldtimers op diesel of LPG (bijna een kwart van het totaal) worden het hardst geraakt.
Zij moeten straks de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen. In Nederland worden auto's van 25 jaar en ouder bestempeld als oldtimers.
Nederland telt nog ruim 119.000 auto's (45 procent van alle oldtimers) op benzine die in januari volgend jaar tussen de 25 en 40 jaar oud zijn.
Eigenaren van deze auto's moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen. Benzineauto's ouder dan 40 jaar zijn volledig vrijgesteld van wegenbelasting.
Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz (ruim 47.000). Vooral de modellen 190-serie en 200-500-serie zijn populair. Veel automobilisten kochten deze auto's voor dagelijks gebruik. Het niet hoeven betalen van wegenbelasting was een belangrijke reden. Sinds de nieuwe fiscale regels bekend zijn, is de handel in deze oudere auto's voor dagelijks gebruik volledig ingezakt.
Groet,
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
>>Van de oldtimers waarover straks belasting betaald moet worden, is maar liefst 1 op de 4 een Mercedes-Benz (ruim 47.000). Vooral de modellen 190-serie en 200-500-serie zijn populair. Veel automobilisten kochten deze auto's voor dagelijks gebruik. Het niet hoeven betalen van wegenbelasting was een belangrijke reden. Sinds de nieuwe fiscale regels bekend zijn, is de handel in deze oudere auto's voor dagelijks gebruik volledig ingezakt.>>
Aha.
Harry
Aha.
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
En alleen al om die reden betaal ik straks met een glimlach op mijn gezicht 1/4 wegenbelasting voor de 86er... Ik vind het heel erg voor de echte liefhebbers die hierdoor geraakt worden (ook op dit forum) maar ik ben blij dat de wegenbelasting-profiteurs aangepakt worden. Deze cijfers laten zien hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Mijn buurt zal er een stuk schoner en veiliger op worden.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
met jouw 86er val je er buiten, toch?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Nee, die valt in de overgangsregelingClaire schreef:met jouw 86er val je er buiten, toch?
Eigenaren van deze auto's moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Arg, dat klopt, ik ook met de 87 Olds.
Kreeg in maart nog een brief dat ik vrijstelling had dus ik dacht, ben de dans ontsprongen. Helaas...... Maar goed, de overgangs regeling is max 120 euro per jaar, toch? (voor benzine wagens)
Da's veel minder dan de 94 (!!!) euro per maand die ik nu zou moeten betalen
een klein lichtpuntje
Piet
Kreeg in maart nog een brief dat ik vrijstelling had dus ik dacht, ben de dans ontsprongen. Helaas...... Maar goed, de overgangs regeling is max 120 euro per jaar, toch? (voor benzine wagens)
Da's veel minder dan de 94 (!!!) euro per maand die ik nu zou moeten betalen
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Wij in Belgie betalen nog altijd (voor hoe lang ?) 32 euro/jaar.Claire schreef: is max 120 euro per jaar, toch? (voor benzine wagens)
Maar ook hier is er een nieuwe wetgeving op komst (wel met meer voordelen), maar dat is maar een voorlopige wet, die volgend jaar, na de verkiezingen uiteraard
En dan is het nog afwachten wat ons (Belgen) boven het hoofd hangt ...
Maar eer het zover is gaan we nog (of beter: rijden) naar de meetings in binnen- en buitenland.
Alhoewel, buitenland kan ik Nederland nog moeilijk noemen, is al een tweede thuis voor mij
(maar tot een broodje-kroket kunnen jullie mij toch nog niet verleiden...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be