2015 Mustang komt steeds dichterbij.

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mitch

Re: 2015 Mustang komt steeds dichterbij.

Bericht door Mitch »

351-V8-power schreef:Voor dat geld heb je een Jaguar F-type.... Makkelijke keuze!

Ja idd, de mustang :wink: :lol:
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
ArnoldH
Contacteer:

Bericht door ArnoldH »

Mack schreef:Iemand zou voor de lol eens moeten uitrekenen of het loont om een jaar in Amerika te wonen (voor een studie ofzo) en daar een Mustang te kopen en mee te nemen als verhuisgoed. Volgens mij kun je van die belasting die je hier moet betalen toch wel een jaartje aardig leven in Amerika.
Of net over de grens in Duitsland gaan wonen en werken in Nederland. Want daar is een V8 GT er vanaf €40.000,- :roll:

En in nederland meer dan €100.000,- voor de V8. Die gaan we echt weinig zien vrees is :cry:
#33 🦁
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Net gesproken met de plaatselijke Ford dealer en die bevestigt dat mijn BPM berekening klopt en precies overeen komt met wat Ford Nederland heeft berekend. De BPM op de 4-cylinder met handbak is inderdaad 12.322 euro. Haal exact dezelfde auto met exact dezelfde specificatie uit België (zelfde BTW als hier in NL) en je betaalt 35.000 + 12.322 = 47.322 euro. Dat is maar liefst 7.873 euro goedkoper dan wat Ford Nederland vraagt. Haal je er een uit Duitsland dan is het voordeel nog steeds 7.285 euro (de Duitse netto prijs is iets hoger omdat ze daar maar 19% BTW rekenen en je moet bij import naar Nederland dus een correctie doen naar 21%).

Bij de 4-cylinder automaat is het precies andersom, de Nederlandse ex-BPM prijs is lager dan die in het buitenland. De BPM bedraagt 33.371. De netto prijs in België is 37.000, totaal 70.371. Ford Nederland vraagt 68.695, en dat is 1.676 goedkoper.

Een Hollander die een Ecoboost met handbak wil doet er dus verstandig aan er een in België te kopen en een Belg die een automaat wil kan er beter een in Nederland kopen.
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Met BPM bedoel je dan de nog bestaande BPM + CO2 heffing, of alleen BPM? (volgens mij was BPM nog steeds niet geheel afgeschaft, want dat zou pas bij de kilometerheffing compleet komen te vervallen).
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Neko- schreef:Met BPM bedoel je dan de nog bestaande BPM + CO2 heffing, of alleen BPM? (volgens mij was BPM nog steeds niet geheel afgeschaft, want dat zou pas bij de kilometerheffing compleet komen te vervallen).
De BPM bestaat sinds 2014 alleen nog maar uit CO2 heffing. De oude BPM op basis van de nieuwwaarde is geheel afgeschaft.
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Okay... Je noemt het BPM, maar bedoeld CO2 heffing. Geen idee welke term uiteindelijk gangbaar zal blijven. Duidelijk dus.

Vind het wel vreemd dat via een import constructie vanuit Duitsland of Belgie (waar waarschijnlijk nog wel wat douane kosten aan zullen plakken) de auto goedkoper kan zijn als in Nederland, maar dat het net zo makkelijk andersom kan zijn. Lang leve Europa als 'een'... HAH!

Voor dit soort voorbeelden en kosten zou je steeds serieuzer over emigratie gaan denken...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Neko- schreef:Okay... Je noemt het BPM, maar bedoeld CO2 heffing.
Het heet gewoon nog steeds BPM. Enkel de berekeningswijze is veranderd.
Neko- schreef:(waar waarschijnlijk nog wel wat douane kosten aan zullen plakken)
Nee hoor, binnen de EU kun je kopen waar je wilt. Bij een nieuwe auto heb je alleen de verplichting om de Nederlandse BTW te betalen. Dus je koopt de auto in België zonder BTW, je rijdt hier naar de RDW voor inschrijving en rekent vervolgens bij de Belastingdienst de BPM en 21% BTW over het aankoopbedrag af. C'est ca.
1965coupe

Bericht door 1965coupe »

zag de prijzen ook heden belachelijk in vergelijking tot de usa,,,

volgens mij is de naam van dit topic beetje dubbel
letterlijk of figuurlijk?

voor bijna alle Mustang rijders staat ie misschien dichtbij maar zal die voor ons altijd ver weg blijven realistisch qua aanschaf.
Persoonlijk zou ik de nieuwe Mustang geen +110.000 waard vinden. Dit gaat nergens over.
Misschien dat ie pas voor de "gewone jongen" betaalbaar wordt als occasion na 5 jaar of zo?
Jammer dat de V8 niet de prijs heeft van de 4 cylinder,, dan was t voor een aantal na paar jaar als occasion wellicht te betalen.
Nu zullen deze cars niet op elke stoeprand te vinden zijn,, wellicht af en toe op meetings door een Ford dealer als promotie?
Kijk rijken zijn er altijd dus er zullen er nog wel wat verkocht worden uiteraard.
Hoeveel is een nieuwe Corvette eigenlijk?

Sorry maar een 4 cylinder telt voor mij niet voor zo n car.
Dan zou t denk maar een Jap worden met V6.(maar voor mij liever geen moderne cars.)

Na 3 jaar of zo een faceliftje en je hebt een oude Mustang(maar geen klassieker)
Mitchie

Bericht door Mitchie »

Ik snap de verontwaardiging over de prijzen niet helemaal. Dit was toch allang bekent? Op de site van Hennie stonden ook richtprijzen en een nieuw geïmporteerd 2014 model is niet veel goedkoper.

Natuurlijk het is belachelijk en te bizar voor woorden. Maar het is geen nieuws.
2005 Mustang GT
mustang 1968

Bericht door mustang 1968 »

Persoonlijk vallen bij mij de prijzen nog redelijk mee.
Het enige wat vooral voor NL de wagen duur maakt is de bpm/Co2 heffing.
Hier in België komt er bij de V8 ook nog 10439 euro biv bij, maar maakt hem nog altijd meer dan de helft goedkoper dan bij jullie.
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

mustang 1968 schreef:Het enige wat vooral voor NL de wagen duur maakt is de bpm/Co2 heffing.
Nou ik vind een verschil van bijna 8.000 euro in de netto catalogusprijs zonder lokale belastingen anders ook best veel.
UNTAMED67

Bericht door UNTAMED67 »

M'n 66 Candy apple krijgt er Ingot silver broertje bij !! (Althans ergens eind Q3)

Deze week na bekendmaking van BE prijzen en final CO² (179, wat heel goed meevalt en leidt tot BIV van +/- 950,-) een Ingot Silver Ecoboost met custom pack besteld. De Ford Store waar ik besteld heb krijgt er 10 dit jaar en is ondertussen...uitverkocht!

Mee eens dat een V8 beter thuishoort in een mustang maar de lasten wegen niet op tegenover de lusten. Ik ga alvast het geluid wat opkrikken en de wagen voorzien van een Ford Racing Borla exhaust.

http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... M5230M4SC/

Klinkt zo :
http://youtu.be/9j7u4pbW1-o

Wie weet volgt er nadien nog een eigen Ford power boost MOD pack. Ford Racing is developing custom engine calibrations for the all-new Mustang 2.3-liter EcoBoost, with a product expected on the market by the end of 2015.
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Gefeliciteerd, foto's graag.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
DanielSmit

Bericht door DanielSmit »

Gefeliciteerd en idd Foto's 8)
Gewoon omdat het kan :)
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Ik denk dat we voor foto's toch echt moeten wachten tot september...
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”