Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Vandaag het geld van autoonderdelen.nl retour ontvangen..........

Zo, gisteren het filter ontvangen van Hennie. Vandaag was het droog, dus daar gaan we......

De twee plastic schroefjes, waarmee de afdekplaat van de passagierszijde tussen voorraam en motorcompartiment vast zit, verwijderd. Daarna kon ik de afdekplaat oplichten, en zag het filter al zitten.Zie foto hieronder. Op de foto zie je dat de afdekplaat aan de motorkant omhoog gekanteld is. Ook zie je dat de afdekplaat aan de raamkant met diverse clips in het metaal onder het raam haakt. Als je de afdekplaat oplicht, kun je deze een beetje bewegen, zodat hij uit die VIER zichtbare clips-gaten schiet. Aan de linkerkant, bij het scharnier van de motorkap, klemt de plaat een beetje, maar ook omdat ik telescoop-armpjes (zichtbaar op foto)onder de motorkap heb gemonteerd, moet je de afdekplaat daar een beetje langs trekken. Tot mijn verbazing hoefde ik de afdekplaat NIET te verwijderen, maar kon ik het interieurfilter gewoon los klikken en verwijderen, zoals dus op de foto te zien is. De bovenste rand van de afdekplaat, die ik (zie eerder bericht) lang geleden met zwarte kit aan het raam had vastgemaakt, bleef zodoende intact! Links boven de accu zie je het zwarte plastic frame, waar ik het oude filter al uit gehaald heb.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 11 feb, 2015 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Op deze foto zie je de oude filter, die in een plastic frame zit. Het oude filter moet uit het frame gedrukt worden. Het oude filter zat VERKEERD in het frame: op het filter staat met een pijl de 'airflow'. De logica leert dat de aanzuigkant van het filter, dus de kant die naar de motor gekeerd is, het eerst vervuilt. De vorige eigenaar heeft het filter waarschijnlijk na een tijd andersom gemonteerd, omdat hij dacht dat hij deze dan opnieuw kon gebruiken.
Het nieuwe filter kan probleemloos in het frame gedrukt worden. Aan het frame zitten twee uitstekende puntjes, die aan de onderkant in het contra-deel (dat in de firewall zit) van het frame klikken. Op het frame staat overigens een kalender, in mijn geval van het jaar 2006. (onmogelijk om daar een duidelijke foto van te maken met mijn goedkope toestel) Bij iedere maand staat een vakje, waar een puntje getikt zit. Bij mij staat van september tot december geen puntje, ten teken dat het filter geplaatst is in augustus 2006. Mijn auto is overigens op de weg gekomen in januari 2007.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 11 feb, 2015 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Leuk zo'n hobbyist.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
keesie25

Bericht door keesie25 »

1967coupe schreef:Leuk zo'n hobbyist.
Even geduld nog, het verhaal is nog niet klaar.......

Vervolgens geprobeerd om wat foto's te maken van de binnenkant van de dubbele firewall. Op deze foto zie je het contra-frame in de firewall. Aan de onderkant zie je de twee gleuven waar de uitstekende stukjes van het frame+filter ingeklikt moeten worden. Ook op dit contra-frame staat een kalender, maar die is onleesbaar. Ook zie je de bodem van de firewall, en die was dus helemaal droog. Ook lag er totaal geen vuil in, en dat terwijl mijn auto dus altijd buiten staat. Het komt doordat ik de afloopgaten/rubbers altijd schoon houd, de afdekplaat aan het raam heb gekit, plus dat ik de gaatjes van de assen vd ruitenwissers kleiner gemaakt heb, zodat daar geen vuil doorheen komt. De paar minuscule vuiltjes op de foto kon ik gewoon met de hand verwijderen.

Afbeelding

Hier een foto waarbij je kunt zien dat de holte van de firewall bestaat uit TWEE delen. In het centrum in de breedte van de auto zit een 'middenconsole' in de firewall. Deze loopt omhoog tot de bovenkant, tot onder de afdekplaat. Doordat die console daar zit, verdwijnt normaal-gesproken het hemelwater in ofwel de linkerhelft, ofwel in de rechterhelft. En daarom zitten er TWEE afloopgaten/rubbers in die firewall, voor iedere helft EEN. Daarom moet je ze ook allebei schoon houden, wil je geen lekkage krijgen.
In het bovenste deel van de foto zie je net nog een uitloper/clip van de afdekplaat, en het gaat waar deze in gaat als de zaak weer gesloten wordt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 11 feb, 2015 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Op deze foto zie je de bodem van de firewall. Hierin zit een van de aflooprubbers die vanaf de buitenzijde verwijderd/schoongemaakt kunnen worden. zoals je ziet is de bodem van de firewall brandschoon.

Afbeelding

Ik heb ongeveer twintig minuten over de gehele vernieuwing gedaan. Dat is trouwens inclusief het maken van de foto's, en dat heeft ook wel zo'n 10 minuten in beslag genomen. Ik heb zelfs tussendoor nog batterijen in mijn fototoestel verwisseld!
Daarna heb ik een rit gemaakt, die ik toch al van plan was: naar een sporthal waar ik volleybal speel. Ik heb totaal geen last gehad van condens op de ramen, en dat had ik de afgelopen tijd steeds vaker. Ook toen ik weer naar huis ging, en dan heb je toch gedouched, en wat natte spullen bij je, had ik altijd last van condens. Deze keer bleven de ramen schoon!
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Mooi opgelost! Doet mij eraan denken om van mijn daily dit eens te controleren :mrgreen:

Gr
Rene
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
keesie25

Bericht door keesie25 »

En dan nu het volgende: er staat in mijn serviceboekje dat ook het benzinefilter vervangen moet worden rond de 30.000 mijl. Ook dit staat aangevinkt door de garage (net als dat interieurfilter....), maar ik vermoed dat ook dit NIET vervangen is. Ik zit nu iets over de 30.000 dus dat zou eigenlijk moeten gebeuren. Maar ja, de wagen start en loopt goed, dus is het dan wel nodig? Heeft iemand met een 2005+ ervaring met dit gegeven?
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Ik zou toch eens een hartig woordje met je garagist spreken en even laten verklaren waarom je voor bepaalde onderdelen en tijd hebt moeten betalen terwijl dit niet gebeurd is.

Gr
Rene
aart

Bericht door aart »

Als je tijdig volgens schema je filters en dergelijke vervangt blijft je motor goed lopen, wanneer je niets vervangt en wacht tot het misgaat ben je te laat lijkt mij.
Misschien toch op zoek naar een andere garage?

Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
keesie25

Bericht door keesie25 »

Inderdaad denkt mijn garage dus veel te makkelijk over dit soort zaken. Ik zal nog eens een hartig woordje met hem spreken. In de tussentijd hoop ik te lezen dat sommigen ervaring hebben met het tijdig/te laat plaatsen van dat brandstoffilter.
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 16 feb, 2015 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
RedGt

Bericht door RedGt »

Filter branstof zit links voor onder de bodem (bestuurder stoel).Zit een afdekkap over.Vervangen is niet zo moeilijk.Heb de mijne vervangen met 25.000 miles.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
keesie25

Bericht door keesie25 »

RedGt schreef:Filter branstof zit links voor onder de bodem (bestuurder stoel).Zit een afdekkap over.Vervangen is niet zo moeilijk.Heb de mijne vervangen met 25.000 miles.

Gr, RedGT

Dank je RedGT, het lijkt er op alsof jij de enige bent die 25.000 mijl of meer heeft gereden met zijn 2005+ , en die het brandstoffilter heeft vervangen. Kom op mensen, er moeten er toch meer zijn. Ik bedoel, zeg desnoods dat je veel meer hebt gereden zonder problemen en dat het nog nooit vervangen is, maar zeg iets.

RedGT, ik begrijp dat jij het filter uit voorzorg hebt vervangen. Ik heb ook de filmpjes gezien op internet hoe dit filter vervangen wordt. In grote lijnen: zekering verwijderen van brandstofpomp, een aantal keren starten zodat de benzine uit de leidingen is, accu loskoppelen, beschermplaat verwijderen (onderzijde, onder bestuurderskant, 3 bouten), bout losmaken van rubber bevestiging, oude filter verwijderen middels de (meestal) blauwe of groene drukknopjes op de leidingen, nieuw filter (denk aan pijl: fuel stream) monteren, en alles in omgekeerde volgorde weer monteren/uitvoeren.

Ik vraag mij af: stel dat je dit klusje met z'n tweeën doet, kun je dan alle handelingen achterwege laten: de ene verwijdert het filter, en de andere persoon houdt dan zijn vingers op ieder open einde van de leidingen, waarna de eerste persoon de nieuwe filter plaatst. Of is dat te simpel gedacht?
aart

Bericht door aart »

Bij mij is het filter vervangen bij 26000 kilometer geen Miles dus, of je het met zijn tweeën kan doen zoals jij omschrijft weet ik niet.
Maar je komt er maar op 1 manier achter, gewoon proberen :ok: :ok:
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Er zal wat druk op je leiding staan. Voor het filter waarschijnlijk alleen wat druk omdat je tank wat hoger ligt en na het filter druk van de pomp. Na het filter zal er iets benzine uitkomen. Voor het filter zal hij leeg willen lopen. Even een boutje erin drukken en dan heb je daar geen last van.

Succes
Rene
RedGt

Bericht door RedGt »

Heb met de Mustang geen 25.000 miles gereden,dit is de totale miles stand :mrgreen: Je kunt de benzineleiding zonder al die toestanden best loshalen.Doe dit wel voorzichtig en doe er een oude doek om toe want er staat wel druk op.Als de leiding los licht zal er misschien nog wel wat brandstof uitlopen maar is weinig tot niets. Suc6.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”