Zo, gisteren het filter ontvangen van Hennie. Vandaag was het droog, dus daar gaan we......
De twee plastic schroefjes, waarmee de afdekplaat van de passagierszijde tussen voorraam en motorcompartiment vast zit, verwijderd. Daarna kon ik de afdekplaat oplichten, en zag het filter al zitten.Zie foto hieronder. Op de foto zie je dat de afdekplaat aan de motorkant omhoog gekanteld is. Ook zie je dat de afdekplaat aan de raamkant met diverse clips in het metaal onder het raam haakt. Als je de afdekplaat oplicht, kun je deze een beetje bewegen, zodat hij uit die VIER zichtbare clips-gaten schiet. Aan de linkerkant, bij het scharnier van de motorkap, klemt de plaat een beetje, maar ook omdat ik telescoop-armpjes (zichtbaar op foto)onder de motorkap heb gemonteerd, moet je de afdekplaat daar een beetje langs trekken. Tot mijn verbazing hoefde ik de afdekplaat NIET te verwijderen, maar kon ik het interieurfilter gewoon los klikken en verwijderen, zoals dus op de foto te zien is. De bovenste rand van de afdekplaat, die ik (zie eerder bericht) lang geleden met zwarte kit aan het raam had vastgemaakt, bleef zodoende intact! Links boven de accu zie je het zwarte plastic frame, waar ik het oude filter al uit gehaald heb.