Overslaan en bokkig rijden. mogelijk nieuwe oorzaak gevonden

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

richard66coupe

Re: Overslaan en bokkig rijden. Lijkt opgelost :)

Bericht door richard66coupe »

Dat ziet er in ieder geval niet te rijk uit.
Waar heb je de elektrode afstand van de bougies op ingesteld? Lijkt me wat aan de ruime kant zo op de foto's te zien. Standaard is dacht ik rond de 0,9 mm.
Big_fun_58

Re: Overslaan en bokkig rijden. niet opgelost :(

Bericht door Big_fun_58 »

Staat te arm (of een te warme graad bougies!). Als het mengsel goed staat dan moet er (met de juiste bougies) iets van een bruine verkleuring op de bougies te zien zijn.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Mustang24
Contacteer:

Re: Overslaan en bokkig rijden. Lijkt opgelost :)

Bericht door Mustang24 »

richard66coupe schreef:Dat ziet er in ieder geval niet te rijk uit.
Waar heb je de elektrode afstand van de bougies op ingesteld? Lijkt me wat aan de ruime kant zo op de foto's te zien. Standaard is dacht ik rond de 0,9 mm.
Dat viel mij ook direkt op...
Idd 0.9mm of max 1mm
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
peer

Re: Overslaan en bokkig rijden. niet opgelost :(

Bericht door peer »

Dat is gezichts bedrog van de foto ;) Ik heb ze er gisten nog even uitgepakt en ze staan echt op 0.85 (mm)

Ik heb de motor iets rijker gezet, ik zag geen verschil op de hoeveelheid vacuum. Maar zodra ik tijd heb (waarschijnlijk in het weekend) zal ik eens een stuk gaan rijden met een rijkere afstelling.
peer

Re: Overslaan en bokkig rijden. mogelijk nieuwe oorzaak gevonden

Bericht door peer »

Dit heeft weer een tijd stilgelegen, andere prioriteiten... maar aangezien ik op onderdelen aan het wachten ben voor de 70er heb ik dit weekend de 66er maar weer onder het stof uitgehaald.

Helaas heeft de winter het probleem niet opgelost :roll:

Eerst ritje dit jaar, na 6 maanden stilstaan, binnen 10 seconden sloeg deze weer aan en liep de wagen netjes. Toch geen slecht teken zou je zeggen.
Maar niets is minder waar, de mustang trekt goed op maar bij 'cruise speed' stottert en hapert de wagen enorm, beetje gas erbij zodat je een 'trekkend' gevoel hebt en alles doet het prima.

Eenmaal warm gereden terug naar huis en de motorkap maar weer eens open. Ik had deze winter een andere 2V carburateur gereviseerd en ik wilde deze eens uitproberen. Maar toen viel me ineens iets op onder de motorkap.

De wagen liep nog toen ik de motorkap open had en de lampen waren nog uit dus het was een beetje donker in de garage. En nu zag ik vonken springen van de bobine. Je ziet ze hier zowel van het massa punt en de + punt naar het midden lopen (moeilijk te fotograferen)

Afbeelding

Dit doet de motor alleen bij stationair en een 'steady' toerental, geef je gas bij dan verdwijnen ze! Volgens mij is dat niet normaal? En zou wel eens mijn probleem kunnen zijn.
Daarnaast zag ik ook dat alle (nieuw) bougiekabels niet goed zaten! De aansluitpunten zaten midden in de dop:
Afbeelding

Toch loopt de auto goed, maar ik denk dat dit nu allemaal met elkaar te maken heeft. Volgend weekend ga toch eens de hele ontsteking van de 70er op de 66er plaatsen om eens te kijken of dit iets oplost.
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Ik heb met mijn Fastback vergelijkbare problemen gehad. Bij Movie Cars gebracht en daar is de bobine vervangen door een Yellow top, de verdeelkap, rotor, contactpuntjes en condensator ook vervangen en toen was het probleem opgelost.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Dat hoort zeker niet zo. Eerst de kabels in orde maken, is het probleem opgelost dan is het goed maar ik denk dat je ook aan een nieuwe bobine toe bent.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Peer,

Kabel gewoon iets verder door de haakse tule duwen totdat de klem weer goed zit. De overslag op de bobine kan veroorzaakt worden doordat de bobine kabel niet goed contact maakt. Ik heb het zelfs een keer gehad dat er lucht zat tussen de tule en de aansluiting. Hierdoor veerde het zaakje gewoon weer nasr boven :( .
Erwin

1966 convertible
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Dakloos schreef:Ik heb het zelfs een keer gehad dat er lucht zat tussen de tule en de aansluiting. Hierdoor veerde het zaakje gewoon weer nasr boven :( .
Klopt, heb ik ook eens last van gehad met de tule welke op de bobine schuift nadat ik er wat elektro spray had ingespoten.

Ik zou eerst die kabels maar eens goed in orde maken en wellicht de bobine vervangen, denk dat het probleem dan grotendeels is opgelost.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
peer

Bericht door peer »

Bedankt voor de tips, het probleem gebied is in ieder geval gevonden. Vandaag de ontsteking van de 70er overgezet, bobine, pertronix, bougie kabels, distributor en de wagen reed perfect. Dit had ik vorig jaar ook al eens gedaan maar toen had ik ook nog een vacuumlek en een vervuilde carberateur en bleef er dus een probleem na het vervangen.

Ik ben blij dat ik iets gevonden heb en ik kan nu ook de carberateur uitsluiten. Nu twijfel ik, het exacte probleem uitzoeken of eraf blijven want nu doet ie het goed.... En ik wil op de 70 toch een heel andere ontsteking gaan zetten.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

dan zou ik het zo laten. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

1967coupe schreef:dan zou ik het zo laten. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
+1
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”