@ Ferdi
Helaas voor jou is er een groot verschil Ferdi. De “oudjes” ondergaan niet zo een rigoureuze keuring als de nieuwe modellen. Dat is ook de reden waarom velen ze importeren via Duitsland, daar is de keuring minder streng en duur dan rechtstreeks naar NL halen.
Die van jou moet nu naar Lelystad waar ze volgens mij nog serieus gaan testrijden ook.
Wat ik hier van de RDW keuring heb gezien is dat de keurmeester overal “klopt” in zijn zoektocht naar roest. De motorkap is maar heel kort open geweest en hoofdzakelijk voor het chassis nummer.
Verder werd de verlichting bekeken en de dim lichten gecontroleerd (links voor mocht ik gewoon terplekke corrigeren terwijl hij hem aan het meten was)
Waar hij weer niet op heeft gelet is dat het stadslicht gewoon uit is als het dimlicht brand. Iets waar ik na een hele tijd puzzelen op heb gegeven om dat zonder veel veranderen gelijktijdig (stads samen met dim) te laten branden.
Wat wel grondig getest is, is de aanwezige speling op de wielen. Door middel van schuivende platen in de garage vloer werden deze grondig geïnspecteerd. Ook de chassisbalken en de wielophanging werden goed onderzocht.
Ook de remmen werden op de rollerbank minuten lang en keer op keer getest. Zelfs zo grof dat ik dacht dat mijn spiksplinternieuwebandjes het wel eens konden begeven.
Het remverschil van (volgens mij) 1000N tussen links en rechts achter was volgens hem geen probleem omdat de wagen langere tijd had stil gestaan.

Ze werken trouwens wel goed, op de terug weg op nog geen 500 meter van mijn huis moest ik op een rotonde met blokkerende bandjes mijn voorganger zien te ontwijken omdat zo een K*tjannus op een brommertje het nodig vond om tegen het verkeer/klok in op het fietspad over te steken.
Jouw wagentje zal dus nog wel aan veel meer tests onderworpen worden tijdens die hele keuringsdag. De feitelijke keuring duurde maar 40 minuten geloof ik.
@Kuupertje
Volgens mij reflecteren de standaard glazen ook. Heb het nog niet getest maar zal dat toch nog eens doen.
Maar zal er wel (tijdelijk) een twee tal plaatsen. Zoals iedereen doet kunnen ze er na de keuring weer af tot de volgende APK.
@Dakloos
De regels worden door alle keurmeesters weer anders gehanteerd. Of ze kijken niet allemaal even streng.
@Peter
Ik ben inderdaad gewoon naar de RDW hier in Den Bosch gegaan. Bij Moviecars heeft de vader van Patrick (Bert?) me wel geadviseerd naar Rijen te gaan maar heb het toch maar dichterbij gezocht. Hier was geen wachttijd voor een afspraak, in Rijen wel.
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)