Intake manifold reinigen.....WAT EEN ZOOI !!
Moderator: Shelby GT-H
Dat zijn 3 vragen Theotheoc schreef:Erwin,
Ik had 2 vraagjes aan jou :
- dienen de pasvlakken van de intake afgeplakt te worden oid voor het stralen ( beschadigingen ) en wat voor lak gebruik jij?
- welke Scorpio remmen ( bouwjaar ) heb jij gebruikt voor de ombouw?
gr.Theo
Ik heb de pasvlakken afgeplakt met 2 lagen Gaffer tape (Duct tape). Als je de vlakken eerst goed vetvrij maakt dan blijft dat heel mooi zitten.
Ik spuit de motoronderdelen met Duplicolor Ford Dark Blue. Hier heb ik in het verleden heel goede ervaringen mee gehad. Kost maar $ 4.99 per bus in de VS! Voor een 65'er geen blauw gebruiken natuurlijk
Voor de klauwen heb ik Scorpio klauwen gebruikt uit 1990 dacht ik. De klauwen van de eerste serie Mondeo's zijn nagenoeg hetzelfde en zijn voldoende aanwezig op de sloop. Kijk maar eens op http://www.hbase.nl daar kun je makkelijk uitzoeken welk type klauw bij welke type auto is/wordt gebruikt.
Succes
Erwin
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Mustangdriver
- Contacteer:
Goede vraag......ik heb deze setup eigenlijk een beetje afgekeken van "the66mustang" (wie kent 'm nog?) en "67cabrio" die beiden Scorpioklauwen gebruiken maar het is echt niet heilig, een andere adapter voor een andere merk of type is zo gemaakt.Mustangdriver schreef:Misschien domme vraag Erwin: waarom scorpio klauwen ? Beter als orgineel of gewoon deze nemen als ombouw van trommel naar schijf ?
Geoffrey
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- RogerMuskee
Nee, het belangrijkste doel van de baffle is dat er niet rechtstreeks olie tegen de onderkant van het spruitstuk komt. Een spatschermpje eigenlijk. Ik gebruik waarschijnlijk gewoon weer de nagels met een druppeltje Loctite maar draad in de gaten tappen en 2 bouten erin is ook een optie.Aron66 schreef:@Erwin,
hoe maak je die intake baffle nu weer vast? Moet er nog iets van een pakking tussen of zo?
Aron
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
@RogerMuskee.
de stand van je verdeler onderkant markeren tov je intake met een scribe mark of een watervaste stift (als ie houd)
(sorry dat het antwoord zo lang duurde, maar ben ff weggeweest)
de stand van je verdeler onderkant markeren tov je intake met een scribe mark of een watervaste stift (als ie houd)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- RogerMuskee
aha ! bedankt! niet dat ik hem er al uit getrokken had hoorClaire schreef:@RogerMuskee.
dat wordt dus een lekker 'kras' erin zodat dat niet wegveegd
'67 yellow hardtop coupe 289 2V