project goldfinger mach 1

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

351q

Bericht door 351q »

ik heb korrel 80 gebruikt,is het grofste wat ik kon krijgen. merk,3M
wat betreft schuren,ik zelf heb een BR8 roterende schuurmachine,ding is al 25jr oud,maar doet het nog prima... nog beter is met lucht schuren,maar ben je ook een dijk van een compressor nodig.
wat betreft roestbubbel ken je gewoon wegsteken,daarna schuren... de rest weet je.
trouwens? komt er een nieuw dakje op of..... ga je het hele dak opnieuw spuiten.

gr..herman :clap:
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ik heb besloten het dak niet te laten overspuiten, omdat er toch een nieuw vinyl daktopje overheen komt. tenzij het beter is om het wel te lakken in het kader van roestpreventie (onder vinyl kan het behoorlijk roesten, kijk maar naar de Porsche 914--ik heb echter geluk gehad). Ik wil in ieder geval eerst een nieuw dakje laten plaatsen en pas over vijf jaar de hele auto laten spuiten. dan plakken ze het vinyl maar af. zonder daktop ziet het er namelijk niet uit.

nog even over de C-stijl: denk je dat ik de lijmresten kan afschuren met korrel 80? dan gaat de lak die onder de lijmresten zit eraf, maar dat vind ik niet erg.

en over het roestplekje zelf: met welk spul kan ik het het beste uitsteken? ik heb geen dremel, dus is een hard en scherp mesje goed?

harry
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Harry,

Ik zal mijn ervaring met je delen. Ook ik had roest onder het vinyl, flink wat zelfs. Ik heb de roestplekken met een roterende staalborstel helemaal kaal gemaakt.

Ik zat vervolgens ook met veel lijmresten en ik vond uit dat het met een verfafbrander veruit het makkelijkst te verwijderen was. Was nog steeds een hele klus, maar wat mij betreft te verkiezen boven schuren. Kleine restantjes lieten zich met thinner verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marc
Marc
DennisStang

Bericht door DennisStang »

Ziet er weer goed uit Herman en Marga!! Lekker gevoel he, als je em weer in kleur terugkrijgt!! :doh:
Ik moet trouwens wel een kleine aanpassing doen voordat de velgen passen.. Ik moet namelijk langere bouten plaatsen. Maar het staat wel goed in ieder geval! Ik zal een foto laten zien als ze er allemaal onder zitten!

greetz,

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD

Weer rustig aan zoekende, nu naar een '67-'68 coupé V8..
351q

Bericht door 351q »

Harry,

Ik zal mijn ervaring met je delen. Ook ik had roest onder het vinyl, flink wat zelfs. Ik heb de roestplekken met een roterende staalborstel helemaal kaal gemaakt.

Ik zat vervolgens ook met veel lijmresten en ik vond uit dat het met een verfafbrander veruit het makkelijkst te verwijderen was. Was nog steeds een hele klus, maar wat mij betreft te verkiezen boven schuren. Kleine restantjes lieten zich met thinner verwijderen.
@ bedankt marc.....zat gisteren net aan je te denken. :blahblah:

@hee denis,ik zelf heb ook langere bouten,maar dat komt omdat ik spoor verbreders heb.
dacht dat je gewoon de zelfde bouten kon gebruiken van je orginele wielen.
wat betreft lekker gevoel?,ben wel blij dat ik de stang eindelijk in de kleur terug heb..ik begin hem steeds mooier te vinden.
ben dan ook al 2jr bezig geweest,is lang genoeg!!!

gr..herman
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

dank voor de tips, al ben ik bang dat ik mijn wagen in de fik steek met een verfafbrander. de resten zijn nou ook weer niet zo dik, alleen zeer hardnekkig. ik heb wasbenzine gebruikt om de troep los te halen, maar thinner zal beter zijn. hoef ik in ieder geval niet te schuren. denk je dat door de thinner de lak er ook afkomt?

harry
351q

Bericht door 351q »

harry..

:mail:
72grande
Contacteer:

Een mooi verhaal over Herman’s Mach I (eindelijk de foto’s!)

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Deze foto is eerder op dit forum geplaatst, maar vormt nu de introductie voor het onderstaande verhaal:

Schiedam, september 2001. Het is een mooie nazomeravond als ik wordt gebeld door een buurman. Of ik thuis ben, want er komt zo een Mustang op bezoek….. met de bewuste buurman praat ik altijd veel “auto”. Hij weet van mijn liefde voor Mustangs af, hoewel er op dat moment niet meer dan een moderne auto in de garage staat. Een maat van hem moet zo langs komen met een Mustang. Een Mustang? Op de uitkijk dus!

Mijn ogen rollen zowat uit hun kassen als er niet zo maar een Mustang komt aanrijden, maar mijn absolute favoriet (nog steeds!), een 1973 Sportsroof/Mach I. Ik twijfel tussen die twee vanwege de niet originele striping op de flanken. Bij nadere inspectie blijkt het wel degelijk om een Mach I te gaan; dat het ook een T5 is ontgaat me overigens op dat moment wel.

Het verhaal van die avond is zo ongeloofwaardig dat het wel waar moet zijn: de bewuste “maat” rijdt een nieuwe Alfa 145, die in onderhoud is bij een klein garagebedrijf in Rockanje (onder de rook van Rotterdam). Vervangend vervoer is standaard bij een beurt. Maar, de 145 wordt ingeleverd en de garagist heeft geen passend vervangend vervoer beschikbaar. Of toch wel, een inruiler, een….Mustang. Zoals dat hoort bellen autoliefhebbers elkaar en zo rijdt die Mach I in september 2001 mijn straat in.

Dat ik zeer onder indruk ben spreekt voor zich: een 1973 Mach I in een prachtige kleur, met niet originele, maar wel zeer fraaie en “period” wielen (Dennis: let je op…) en een mooi interieur. Ik heb zeker al jaren geen 1973 meer van dichtbij gezien. En: nu mag ik er nog in rijden ook. De diepe zit, de oneindig lange neus, de smalle voorruit, het prachtige geluid, de moeiteloze motor/bak combinatie, geweldig, geweldig…

Bij een bijna ondergaande zon wordt de Mustang op het gras gezet en wordt een reeks foto’s gemaakt; het zachte licht maakt de kleur en de hele auto nog mooier. Ik verlies niet alle nuchterheid, want ik zie toch ook wel de nodige sluimerende roest, de niet-originele striping en de ook niet geweldige extra lampen in grille. Ik bel een paar dagen later met de bewuste garage en leer dat de vraagprijs 15.000 gulden is. Gezien de roest, waar ik toch wel een probleem in zie, vind ik dat te veel. Of ik dat goed heb beoordeeld: wie zal het zeggen? Ik krijg de foto van bovenaan dit bericht en het wordt een feit dat deze fraaie Mustang de spreekwoordelijke “beer” bij mij goed los maakt en de al jaren sluimerende Mustang wens definitief doet ontwaken. Ik ga steeds intensiever kijken en zoeken met als resultaat de aanschaf van de 1972 Grandé in februari 2002….

Een paar jaar later zit ik rustig te forummen als ik ineens bij een nieuw lid op een foto de wielen onder een 1973 Mach I herken. Unieke wielen (merk Ronal) die uit de zestiger/zeventiger jaren dateren en die je gewoon bijna nooit ziet. Dat zal toch niet dezelfde auto zijn? De bewuste foto weer opgediept en na vergelijking van het kenteken is het inderdaad dezelfde auto.....vandaar dat deze foto eerder op het forum geweest is. Ik leer dat de auto in Rotterdam gekocht is, inderdaad veel werk opleverde aan roestherstel en een totaalrestauratie ondergaat in het noordoosten van het land. Ik beloof de nieuwe eigenaars uit te zoeken of er nog meer foto’s zijn van die avond in september 2001. Die moeten er zijn, maar de fotograaf zit middenin een verhuizing….

Gelukkig besluit Herman, de nieuwe eigenaar, ondertussen de auto in de oorspronkelijke, vreselijk mooie kleur te laten herspuiten: Gold Glow, code 6F.

Afbeelding

Welnu Herman: het ging niet snel, maar de foto’s van die avond zijn er! Je ziet hier nog de missende T5 emblemen zitten. Ik heb weer lang naar die foto’s zitten kijken en kom steeds tot dezelfde conclusie: wat een verschrikkelijk mooie auto! Laat deze conclusie jou ook weer de motivatie geven voortvarend door te gaan met de restauratie….

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marc (ps, ik plak dit verhaal later wel aan jouw Goldfinger topic)
Marc
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Mooi verhaal en een prachtige auto. Komen die velgen toevallig van een Alfa? Ze staan hem fantastisch.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Marc wat een prachtig verhaal met geweldige foto's.

Een mooi stukje ( toevallige ) geschiedenis.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Marc,

inderdaad een mooi verhaal, voor een dinsdagavond.

Aron
DennisStang

Bericht door DennisStang »

Super verhaal Marc!! En natuurlijk leuk dat mijn velgen een stukje van die geschiedenis uitmaken.. :eyebrow: :mrhappy: Echt mooi om ze zo op die foto's te zien!

Greetz,

Dennis.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD

Weer rustig aan zoekende, nu naar een '67-'68 coupé V8..
crimson_lion

Bericht door crimson_lion »

heel leuk verhaal en natuurlijk wat een mooie mustang zeg :10:
bruut autotje :hha:
wees er maar zuinig op

gr dre :burn:
The legend lives
351q

Bericht door 351q »

Welnu Herman: het ging niet snel, maar de foto’s van die avond zijn er! Je ziet hier nog de missende T5 emblemen zitten. Ik heb weer lang naar die foto’s zitten kijken en kom steeds tot dezelfde conclusie: wat een verschrikkelijk mooie auto! Laat deze conclusie jou ook weer de motivatie geven voortvarend door te gaan met de restauratie

hallo marc.
geweldig dat je daar nog aan hebt gedacht,prachtige fotos,en een leuk verhaal.
het geeft mij weer een beetje moed om toch de draad weer op te pakken,in het leven.
moet nog een hoop aan gebeuren gezien de situatie valt het niet mee.
heb vandaag de nodige onderdelen besteld voor het blok om de boel weer op te bouwen.
de reden dat ik doorga met het restaureren is dat ik de mustang voor mijn dochter afbouw.
en ook jij marc geeft mij de motivatie om door te gaan en dat zal ik ook zeker doen.
de stang word weer in zijn orginele staat gebracht op den duur?
heel veel werk hoeft er niet meer aan te gebeuren,alleen nog motorblok en binnenkant motor ruimte en nog wat kleine dingetjes.
de bedoeling is dat ik volgend jaar hem weer de sporen kan geven.
zal vanaf nu jullie op de hoogte houden hoe het verder verloopt.
hier nog een foto van hoe hij er nu bij staat.

Afbeelding

Afbeelding

herman
carol
Contacteer:

Bericht door carol »

Hey Herman,

Goed zo, ik ben erg benieuwd naar je foto's tussentijds.
En dat de Mustang mooi wordt. . . . is. . . is zeker.

Marc mooi geschreven,
zo gaat er nog meer "gevoel" in een project zitten.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]

[size=150]Carol[/size] [/URL]

[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”